piątek, 25 czerwca 2021

Babka gotowana z truskawkami

Babka gotowana z truskawkami ciasto z truskawkami babka gotowana marmurkowa babka gotowana zebra babka z truskawkami

Sezon na truskawki w pełni, więc jeśli jeszcze nie znudziły się wam truskawkowe wypieki, to mam dziś kolejny super przepis na pyszne ciasto z truskawkami. Tym razem przygotowałam gotowaną babkę dwukolorową z truskawkami. Babki gotowane robię dość często, bo są puszyste i wilgotne, ładnie wychodzą, są równe i nigdy nie przypalają się ;-). Nie byłam do końca pewna jak wyjdzie taka babka z dodatkiem owoców. Kiedyś robiłam babkę gotowaną z jabłkami, ale truskawki pod wpływem temperatury mają rzadszą konsystencję i trochę obawiałam się czy babka dojdzie w środku. Moje obawy były jednak niepotrzebne, bo babka wyszła wyśmienita. Oto przepis:

Składniki:

5-6 jaj

220g masła

1szkl. cukru

1szkl. mąki pszennej tortowej + do obtoczenia truskawek

1szkl. mąki ziemniaczanej

2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

50g gorzkiej czekolady

0,5 buteleczki olejku cytrynowego

szczypta soli

świeże truskawki 

cukier puder do posypania

Babka gotowana z truskawkami ciasto z truskawkami babka gotowana marmurkowa babka gotowana zebra babka z truskawkami


Sposób przygotowania:

Jajka i masło wyjęłam wcześniej z lodówki, aby ogrzały się do temperatury pokojowej. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i odstawiłam do przestygnięcia. Miękkie masło umieściłam w misce miksera. Dosypałam cukier i przez kilka minut ucierałam je do białości. Żółtka oddzieliłam od białek. białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka po jednym dodałam do masy maślanej i miksowałam do połączenia składników. Mąkę pszenną tortową przesiałam i wymieszałam z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia. Mieszankę mąk wsypałam do masy maślano - jajecznej i wymieszałam drewnianą łyżką. Następnie dodałam olejek cytrynowy i pianę z białek i znów delikatnie wymieszałam drewnianą łyżką. Połowę ciasta przełożyłam do formy silikonowej na babkę wysmarowanej masłem i wysypanej kaszą manną. Do pozostałej części ciasta dodałam roztopioną i wystudzoną czekoladę i wymieszałam. Ciasto ciemne wyłożyłam na jasne i przemieszałam już w formie łyżką. Truskawki opłukałam, osuszyłam, pozbawiłam szypułek i obtoczyłam je mąką. Tak przygotowane truskawki poutykałam w ciasto. Formę przykryłam folią aluminiową i wstawiłam do dużego garnka (o pojemności 18-20l). Do garnka nalałam tyle wody, aby sięgała do 3/4 wysokości formy. Garnek ustawiłam na gazie i zagotowałam. Zmniejszyłam gaz i na najmniejszym ogniu gotowałam babkę przez 1,5 godziny. Po ugotowaniu formę z babką od razu wyjęłam z wody. Ciasto wystudziłam w formie i dopiero wyjęłam na talerz. Przed podaniem oprószyłam ciasto cukrem pudrem.

Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na babki gotowane, np.: babka zebra z kisielem (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Babka zebra z kisielem), cytrynowa babka na oleju (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowa babka na oleju), dwukolorowa babka gotowana (link: Waniliowe Improwizacje: Dwukolorowa babka gotowana), gotowana babka cytrynowa z jabłkami (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka cytrynowa z jabłkami), gotowana babka marmurkowa (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka marmurkowa), babka czekoladowa (link: Waniliowe Improwizacje: Babka czekoladowa), gotowana babka orzechowa (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka orzechowa), babka kakaowo - orzechowa (link: Waniliowe Improwizacje: Babka orzechowo - kakaowa), babka budyniowa (link: Waniliowe Improwizacje: Babka budyniowa), czekoladowa babka gotowana (link: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowa babka gotowana), babka gotowana zebra (link: Waniliowe Improwizacje: Babka gotowana zebra) czy gotowana babka cytrynowa (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka cytrynowa).

SMACZNEGO!!!

Babka gotowana z truskawkami ciasto z truskawkami babka gotowana marmurkowa babka gotowana zebra babka z truskawkami

Babka gotowana z truskawkami ciasto z truskawkami babka gotowana marmurkowa babka gotowana zebra babka z truskawkami

Babka gotowana z truskawkami ciasto z truskawkami babka gotowana marmurkowa babka gotowana zebra babka z truskawkami

Babka gotowana z truskawkami ciasto z truskawkami babka gotowana marmurkowa babka gotowana zebra babka z truskawkami

Babka gotowana z truskawkami ciasto z truskawkami babka gotowana marmurkowa babka gotowana zebra babka z truskawkami


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz