niedziela, 20 czerwca 2021

Krajanka sernikowa

krajanka sernikowa ciasto kruche z serem ciasto z serkiem homogenizowanym waniliowym ciasto z serka waniliowego sernik na kruchym cieście

Krajanka sernikowa to ciasto, które powstało pod wpływem chwili/zachcianki na coś słodkiego. Nazwałam je krajanką sernikową, ponieważ nie jest to tradycyjny sernik tylko bardziej ciasto kruche z masą a'la serową. Masę zrobiłam z chudego twarogu i serków homogenizowanych waniliowych w proporcji pół na pół. Do masy dodałam same białka, bez żółtek. Specjalnie też ciasto zrobiłam tak niskie, bo nie chciałam, aby masa przyćmiła smak ciasta kruchego. Mam nadzieję, że komuś przyda się przepis. Ciasto jest naprawdę smaczne, a do tego proste do zrobienia. Oto przepis:

Ciasto kruche:

300g mąki pszennej tortowej

1 łyżeczka proszku do pieczenia

3 łyżki cukru pudru

1 cukier waniliowy

4 żółtka

200g zimnego masła

Masa:

250g chudego białego sera w kostce

250g serka homogenizowanego waniliowego

50g miękkiego masła

4 białka

2 łyżki cukru pudru

ok. 25g budyniu waniliowego (proszku)

cukier puder do posypania ciasta

krajanka sernikowa ciasto kruche z serem ciasto z serkiem homogenizowanym waniliowym ciasto z serka waniliowego sernik na kruchym cieście

Sposób przygotowania:

Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia, cukier puder i cukier waniliowy. Dodałam żółtka oraz pokrojone na małe kawałki zimne masło. Podane składniki zagniotłam na jednolite ciasto. Ok. 3/4 ciasta rozwałkowałam i przełożyłam do blachy o wymiarach 25x35cm wyłożonej papierem do pieczenia. Resztę ciasta włożyłam do woreczka foliowego i umieściłam w zamrażalce. Ser biały zblendowałam z serkiem waniliowym na jednolitą masę. Następnie masę serową zmiksowałam z cukrem pudrem, budyniem i miękkim masłem. Białka ubiłam na sztywną pianę i delikatnie wmieszałam ją do masy serowej. Masę wyłożyłam równomiernie na ciasto w blaszce. Na wierzch starłam resztę schłodzonego ciasta. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam około 45 minut w temperaturze 180 stopni. Upieczone ciasto wystudziłam i przed podaniem posypałam cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

krajanka sernikowa ciasto kruche z serem ciasto z serkiem homogenizowanym waniliowym ciasto z serka waniliowego sernik na kruchym cieście

krajanka sernikowa ciasto kruche z serem ciasto z serkiem homogenizowanym waniliowym ciasto z serka waniliowego sernik na kruchym cieście

krajanka sernikowa ciasto kruche z serem ciasto z serkiem homogenizowanym waniliowym ciasto z serka waniliowego sernik na kruchym cieście


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz