wtorek, 31 października 2017

Czekoladowa babka gotowana

czekoladowa babka gotowana babka halloweenowa babka z pajeczyna pajecza siec babka z pajakami babka na halloween babka z biala czekolada

To już trzecia babka gotowana w moim repertuarze ciast. Po babce cytrynowej i babce marmurkowej, na które przepisy zamieszczone są na blogu, przyszła pora na babkę czekoladową.
Babki gotowane bardzo przypadły mi i mojej rodzinie do gustu ze względu na smak i konsystencję ciasta oraz łatwość jego wykonania. Dzięki gotowaniu a nie pieczeniu, babki są wilgotne i nie ma obaw że się przypalą. Babki gotowane też ładnie i równomiernie wyrastają, nie pękają i po wyjęciu z formy i odwróceniu ładnie i prosto stoją. Czas gotowania jest co prawda trochę dłuższy niż czas pieczenia, ale myślę że warto trochę poczekać na taki efekt. Poza tym do ugotowania takiej babki wcale nie trzeba specjalnej metalowej zamykanej formy, a wystarczy jedynie zwykła foremka (najlepiej silikonowa), trochę folii aluminiowej i duży garnek.
Ta babka powstała z okazji Halloween, więc zdecydowałam się na całkowicie ciemną - czekoladową babkę. Na wierzchu zrobiłam wzór na kształt pajęczej sieci. Mam nadzieję że przypadnie wam do gustu. Oto przepis:
czekoladowa babka gotowana babka halloweenowa babka z pajeczyna pajecza siec babka z pajakami babka na halloween babka z biala czekolada

Składniki:
250g miękkiej margaryny lub masła
ok. 0,5szkl. mleka
5 dużych jajek
1szkl. mąki pszennej tortowej
1szkl. mąki ziemniaczanej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1szkl. cukru
3 łyżki ciemnego kakao
aromat śmietankowy lub inny ulubiony


Do dekoracji:
1 gotowa polewa z białej czekolady
6 kostek gorzkiej czekolady
2 łyżki mleka
pająki (u mnie plastikowe, ale można użyć też cukrowych)
czekoladowa babka gotowana babka halloweenowa babka z pajeczyna pajecza siec babka z pajakami babka na halloween babka z biala czekolada

Sposób przygotowania:
Miękką margarynę zmiksowałam z mlekiem i cukrem na puszysty krem. Następnie nie przerywając miksowania, dodawałam po jednym jajku. Mąkę tortową i ziemniaczaną przesiałam do osobnej miski. Do mąki dodałam proszek do pieczenia i kakao i dokładnie wymieszałam. Mieszankę suchych składników wsypywałam partiami do masy maślano-jajecznej, miksując na niskich obrotach miksera.
Na koniec dodałam zapach śmietankowy i jeszcze chwilę zmiksowałam. Masę przelałam do silikonowej formy na babkę z kominem. Tym razem gotowałam babkę w foremce, w której w kominie jest dziura, więc owinęłam komin szczelnie folią aluminiową przed przelaniem ciasta. Foremki nie smarowałam masłem i nie wysypywałam niczym bo w formach silikonowych nie jest to konieczne. Foremkę z masą babkową przykryłam szczelnie folią aluminiową i wstawiłam do dużego garnka. Do garnka nalałam tyle wody, aby sięgała do 2/3 wysokości formy. Garnek przykryłam i ustawiłam na gazie. Babkę gotowałam na małym gazie ok. 1 godzinę i 15 minut od momentu zagotowania się wody. po upływie tego czasu wyłączyłam gaz i pozostawiłam babkę pod przykryciem w garnku na ok. 10 minut i dopiero po tym czasie wyciągnęłam z garnka i odwinęłam z folii. Babkę studziłam w formie silikonowej i dopiero gdy była letnia wyjęłam ją z formy na talerz.
Gdy babka całkowicie wystygła, polałam ją białą polewą. Gorzką czekoladę zalałam mlekiem i rozpuściłam w kuchence mikrofalowej. Roztopioną czekoladę przełożyłam do rękawa zrobionego z papieru do pieczenia z bardzo małym otworkiem. Za jego pomocą zrobiłam na babce wzór na kształt pajęczej sieci. Na końcu poukładałam na babce w różnych miejscach plastikowe pajączki bo to babka halloweenowa.
Babka z tego przepisu nie wychodzi zbyt słodka więc jeśli lubicie bardzo słodkie wypieki to ilość cukru w przepisie można zwiększyć lub zmniejszyć ilość kakao.

SMACZNEGO!!!

czekoladowa babka gotowana babka halloweenowa babka z pajeczyna pajecza siec babka z pajakami babka na halloween babka z biala czekolada

czekoladowa babka gotowana babka halloweenowa babka z pajeczyna pajecza siec babka z pajakami babka na halloween babka z biala czekolada

czekoladowa babka gotowana babka halloweenowa babka z pajeczyna pajecza siec babka z pajakami babka na halloween babka z biala czekolada

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz