poniedziałek, 16 października 2017

Makaron chiński z kurczakiem

makaron chinski z kurczakiem danie z zupek chinskich kurczakz z makaronem z zupek blyskawicznych kurczak z makaronem danie chinskie

Chiński makaron z kurczakiem to moja namiastka kuchni orientalnej i moja wariacja na temat tej kuchni. Jest to danie szybkie, proste i smaczne. Niestety chyba niezbyt zdrowe, bo zawiera sporo sztucznych składników popularnie zwanych chemią, no ale gdzie ich nie ma? Poza tym od czasu do czasu można przymknąć oko. Do przygotowania tej potrawy potrzeba bardzo niewiele składników. Robi się ją dosłownie w kilkanaście minut, więc gdy nie mamy czasu na gotowanie, to danie sprawdzi się idealnie. Podstawą jest tu specjalny chiński makaron błyskawiczny.
Jest to makaron taki jak w popularnych zupkach błyskawicznych. Można go kupić w sklepach na działach z orientalną żywnością lub w sklepach typu "Kuchnie świata". Jeżeli nie ma takiego sklepu w pobliżu to można go zastąpić właśnie makaronem z zupek chińskich. Niestety po dodaniu zwykłego makaronu nie uzyskamy już takiego samego efektu smakowego. Oto przepis:
makaron chinski z kurczakiem danie z zupek chinskich kurczakz z makaronem z zupek blyskawicznych kurczak z makaronem danie chinskie

Składniki na 2 porcje:
1 pojedyńcza pierś z kurczaka
ok. 150g suchego makaronu chińskiego błyskawicznego lub makaron z 2 zupek chińskich
1 cebula
1 duży ząbek czosnku
przyprawa gyros
sól
słodka papryka w proszku
olej do smażenia
makaron chinski z kurczakiem danie z zupek chinskich kurczakz z makaronem z zupek blyskawicznych kurczak z makaronem danie chinskie

Sposób przygotowania:
Mięso z piersi kurczaka pokroiłam na małe kawałki i wymieszałam z przyprawą gyros. Można odstawić takie doprawione mięso na godzinę lub dwie żeby się trochę zamarynowało, ale nie jest to konieczne. Na patelni rozgrzałam ok. 2-3 łyżki oleju i na gorący wrzuciłam mięso z kurczaka. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i dołożyłam do mięsa. Smażyłam kilka minut, a następnie przecisnęłam przez praskę na patelnię czosnek. Makaron chiński połamałam na mniejsze kawałki i zalałam wrzątkiem i pozostawiłam pod przykryciem na ok. 5 minut żeby dobrze namiękł.
W przypadku makaronu z zupek chińskich należy postąpić tak samo. Dla wzbogacenia smaku można dołożyć również przyprawy z zupki (pod warunkiem że nie jest to pomidorowa ani barszcz, tylko jakaś zupka krewetkowa lub rosół). Wtedy jednak całe danie może wyjść bardziej słone lub pikantne, więc należy kontrolować jego smak w trakcie przygotowywania. Gdy makaron był gotowy, odcedziłam go z wody i dodałam na patelnię. Doprawiłam jeszcze solą i papryką w proszku i dokładnie wymieszałam. Podsmażyłam razem z kurczakiem jeszcze ok. 2-3 minuty i gotowe.
Danie oczywiście można wzbogacić warzywami lub kiełkami. Ja jednak wolę wersję podstawową.

SMACZNEGO!!!

makaron chinski z kurczakiem danie z zupek chinskich kurczakz z makaronem z zupek blyskawicznych kurczak z makaronem danie chinskie

























makaron chinski z kurczakiem danie z zupek chinskich kurczakz z makaronem z zupek blyskawicznych kurczak z makaronem danie chinskie

makaron chinski z kurczakiem danie z zupek chinskich kurczakz z makaronem z zupek blyskawicznych kurczak z makaronem danie chinskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz