środa, 2 maja 2018

Truskawkowy sernik na zimno

truskawkowy sernik na zimno sernik jogurtowy ciasto truskawkowe ciasto z musem truskawkowym ciasto z truskawkami ciasto z jogurtem ciasto z galaretka

Truskawkowy sernik na zimno to bardzo lekkie i zdrowe ciasto. Jest zrobione na bazie jogurtu i serka waniliowego połączonych z galaretką. Do tego dodałam warstwę musu truskawkowego z własnych mrożonych truskawek oraz warstwę galaretki. Ciasto jest bardzo lekkie, ładnie wygląda, ma ładny kolor - różne odcienie różu/czerwieni i fajnie się prezentuje. Jest idealne jako deser na ciepłe dni, grille i imprezy na powietrzu oraz na przyjęcia dla dzieci. Oto przepis:

Składniki:
300g jogurtu naturalnego
200g serka waniliowego
3 galaretki truskawkowe
okrągłe biszkopty
1 galaretka truskawkowa z pianka
mrożone truskawki
truskawkowy sernik na zimno sernik jogurtowy ciasto truskawkowe ciasto z musem truskawkowym ciasto z truskawkami ciasto z jogurtem ciasto z galaretka

Sposób przygotowania:
Okrągłą tortownicę o średnicy ok. 24cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam okrągłe biszkopty jeden przy drugim. Niektóre poprzycinałam żeby się dobrze wpasowały. Dwie galaretki truskawkowe zwykłe rozpuściłam w 400ml gorącej wody i wystudziłam. Gdy były zimne zmieszałam jogurt naturalny z serkiem waniliowym a następnie połączyłam je z zimnymi galaretkami. Tak powstałą masę wylałam na biszkopty i wstawiłam ciasto do lodówki żeby masa stężała. Truskawki mrożone włożyłam do garnka i zagotowałam. Gdy zaczęły się gotować i były już miękkie zblendowałam je na mus. Dwie szklanki takiego gorącego musu wymieszałam z proszkiem jednej galaretki truskawkowej zwykłej i odstawiłam do wystygnięcia. Gdy mus był zimny wylałam go na ciasto i schowałam z powrotem do lodówki. Galaretkę truskawkową z pianką rozpuściłam według przepisu na opakowaniu w 375ml gorącej wody i wystudziłam. Zimną wylałam na mus truskawkowy. Ciasto wstawiłam ponownie do lodówki aby wszystkie warstwy stężały. Ciasto podałam następnego dnia, ale można go podać gdy stężeje galaretka z pianką.
Zapraszam też do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na serniki na zimno oraz inne ciasta bez pieczenia, na które przepisy znajdziecie pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/ciasta%20na%20zimno

SMACZNEGO!!!

truskawkowy sernik na zimno sernik jogurtowy ciasto truskawkowe ciasto z musem truskawkowym ciasto z truskawkami ciasto z jogurtem ciasto z galaretka

truskawkowy sernik na zimno sernik jogurtowy ciasto truskawkowe ciasto z musem truskawkowym ciasto z truskawkami ciasto z jogurtem ciasto z galaretka

truskawkowy sernik na zimno sernik jogurtowy ciasto truskawkowe ciasto z musem truskawkowym ciasto z truskawkami ciasto z jogurtem ciasto z galaretka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz