poniedziałek, 21 maja 2018

Sałatka w sosie koperkowym

salatka w sosie koperkowym salatka z nowalijek salatka do grilla salatka grilowa salatka z rzodkiewka salatka z kukurydza salatka bez majonezu salatka z vinaigrettem

Mamy drugą połowę maja i pojawiają się już świeże warzywa w warzywniaku tak zwane nowalijki. Po długiej jesieni i zimie jesteśmy ich bardzo spragnieni, więc staram się je wykorzystywać jak najwcześniej. Dziś postanowiłam przyrządzić lekką sałatkę z nowalijek w sosie koperkowym. Niestety nie wszystkie składniki sałatki pochodzą z własnych zbiorów, bo nie ma jeszcze na przykład pomidorów, ale większość pochodzi z naszego warzywniaka. Sałatkę wzbogaciłam jeszcze o kukurydzę konserwową bo ma ładny kolor a poza tym lubię jej smak w sałatkach. Oto przepis:

Składniki:
0,5 główki sałaty karbowanej
1 bardzo duży pomidor
2 pęczki rzodkiewek
0,5 puszki kukurydzy konserwowej
pęczek koperku
pęczek szczypiorku
1 łyżka octu
4 łyżki oleju
sól
pieprz czarny mielony
pieprz ziołowy
salatka w sosie koperkowym salatka z nowalijek salatka do grilla salatka grilowa salatka z rzodkiewka salatka z kukurydza salatka bez majonezu salatka z vinaigrettem

Sposób przygotowania:
Wszystkie warzywa przed przygotowaniem sałatki umyłam i osuszyłam. Sałatę pokroiłam drobno nożem choć fachowo powinno się ją porwać rękami. Pomidora pokroiłam w kostkę. Rzodkiewki pokroiłam w cienkie plasterki. Kukurydzę odsączyć do zalewy. Wszystkie warzywa wrzuciłam do salaterki. Szczypiorek posiekałam i dodałam do sałatki. W oddzielnym kubeczku przygotowałam sos koperkowy. W tym celu wlałam do kubeczka olej, dolałam ocet. Do oleju wymieszanego z octem wsypałam sól, pieprz czarny mielony i pieprz ziołowy. Koperek drobniutko posiekałam i dodałam do sosu. Wszystko dokładnie wymieszałam. Tak przygotowanym sosem polałam sałatkę. Wszystko dokładnie wymieszałam. Sałatkę można podawać jako samodzielną przekąskę na przykład na drugie śniadanie lub podwieczorek lub jako surówkę do obiadu. Sałatka świetnie też pasuje do dań z grilla.

SMACZNEGO!!!

salatka w sosie koperkowym salatka z nowalijek salatka do grilla salatka grilowa salatka z rzodkiewka salatka z kukurydza salatka bez majonezu salatka z vinaigrettem

salatka w sosie koperkowym salatka z nowalijek salatka do grilla salatka grilowa salatka z rzodkiewka salatka z kukurydza salatka bez majonezu salatka z vinaigrettem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz