środa, 2 maja 2018

Tort truskawkowo - śmietankowy

tort truskawkowo smietankowy tort dla dziecka tort na dwa latka tort z bita smietana tort z dzemem

Tort truskawkowo - śmietankowy to tort na cytrynowym biszkopcie przełożony kremem truskawkowo - śmietanowym z dodatkiem serka mascarpone. Tort nasączyłam sokiem cytrynowym wymieszanym z wodą i cukrem. Dodatkowo do jednej warstwy tortu dodałam dżem z czarnej porzeczki. Tort ozdobiłam różami z masy marcepanowej, truflami czekoladowymi i bitą śmietaną. Z wykończenia tortu nie jestem zadowolona, ale miałam bardzo mało czasu na jego zrobienie i brak pomysłów jak miałby wyglądać więc wyszło jak wyszło. Dla mnie ważniejszy jest smak, a ten jest jak najbardziej w porządku. Oto przepis:

Biszkopt:
8 jajek
3/4szkl. cukru zwykłego
1 cukier waniliowy
1szkl. mąki pszennej tortowej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
zapach cytrynowy
szczypta soli
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia

Białka oddzieliłam od żółtek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka utarłam z cukrem zwykłym i waniliowym na jasny puszysty krem. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiałam razem z proszkiem do pieczenia do oddzielnej miseczki, a następnie dodałam ją partiami do utartych żółtek. Gdy składniki się połączyły do ciasta dodałam ubite białka i na koniec zapach cytrynowy. Wszystko wymieszałam i przelałam do kwadratowej tortownicy o wymiarach ok. 24x24cm wyłożonej papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam do suchego patyczka czyli ok. godziny w temperaturze 170 stopni z włączonym termoobiegiem. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika i wystudziłam na metalowej kratce. Gdy wystygło przekroiłam biszkopt na trzy równe blaty.
tort truskawkowo smietankowy tort dla dziecka tort na dwa latka tort z bita smietana tort z dzemem

Poncz:
sok z jednej cytryny
3-4 łyżeczki cukru
ok. 250-300ml ciepłej wody

Cytrynę wymasowałam i wycisnęłam z niej sok. Do soku dodałam cukier i przegotowaną ciepłą wodę. Mieszałam aż cukier się rozpuścił.

Krem:
1 gotowy krem truskawkowy do tortów
200ml mleka
330ml śmietany 30%
250g serka mascarpone
2 śmietan - fixy
1 cukier waniliowy
dżem z czarnej porzeczki

Zimne mleko wlałam do miski. Wsypałam proszek kremu truskawkowego i ubijałam go ok. 4 minuty tak jak napisano na opakowaniu. Do ubitego kremu dodałam serek mascarpone i zmiksowałam. Zimną śmietanę przelałam do drugiej miseczki. Wsypałam śmietan - fixy i cukier waniliowy i ubiłam ją na sztywny krem. Ubitą śmietanę dodałam do kremu truskawkowego z mascarpone i zmiksowałam.
tort truskawkowo smietankowy tort dla dziecka tort na dwa latka tort z bita smietana tort z dzemem

Boki i wierzch tortu:
400ml śmietany 30%
1 cukier waniliowy
ozdoby z masy marcepanowej
trufle czekoladowe
posypki cukrowe
winogrona

Zimną śmietanę wlałam do wysokiego naczynia. Wsypałam cukier waniliowy i ubiłam ją na sztywny krem.

Złożenie tortu:
Pierwszy blat biszkoptu nasączyłam 1/3 ponczu cytrynowego i rozsmarowałam połowę kremu truskawkowego. Przykryłam drugim blatem biszkoptu nasączyłam połową pozostałego ponczu i posmarowałam dżemem z czarnej porzeczki. Wyłożyłam resztę kremu truskawkowego i ułożyłam trzeci blat biszkoptu. Nasączyłam go resztą ponczu cytrynowego. Wierzch i boki tortu posmarowałam ubitą śmietaną. Resztę śmietany przełożyłam do szprycy i wycisnęłam rozetki dookoła tortu układając pomiędzy nimi trufle czekoladowe. W jednym rogu ułożyłam róże i listki które przygotowałam z masy marcepanowej. Dodatkowo ozdobiłam tort posypkami cukrowymi i połówkami winogron.

SMACZNEGO!!!

tort truskawkowo smietankowy tort dla dziecka tort na dwa latka tort z bita smietana tort z dzemem

tort truskawkowo smietankowy tort dla dziecka tort na dwa latka tort z bita smietana tort z dzemem

tort truskawkowo smietankowy tort dla dziecka tort na dwa latka tort z bita smietana tort z dzemem

tort truskawkowo smietankowy tort dla dziecka tort na dwa latka tort z bita smietana tort z dzemem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz