niedziela, 20 maja 2018

Kruche ciasto z budyniem i rabarbarem

kruche ciasto z budyniem i rabarbarem ciasto z owocami ciasto z kruszonka ciasto z dzemem
kruche ciasto z budyniem i rabarbarem ciasto z kruszonka ciasto kruche z owocami ciasto z dzemem


Sezon na rabarbar w pełni więc czas na ciasto z tym nietypowym owocem/warzywem. Najczęściej z rabarbarem robi się ciasta kruche i łączy się go z budyniem. Sam rabarbar jest dość kwaśny więc wypieki z nim nie należą do bardzo słodkich chyba że doda się więcej cukru.
Ja dziś zdecydowałam się zrobić takie tradycyjne ciasto kruche z budyniem i rabarbarem. Ciasto wyszło bardzo smaczne i już myślę o upieczeniu kolejnej porcji. Oto przepis:


Składniki:
1 duże jajko
ok. 2,5szkl. mąki pszennej tortowej
0,5szkl. mąki ziemniaczanej
ok. 220g margaryny
3/4szkl. cukru pudru
32g cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki śmietany 30%
2 budynie truskawkowe z cukrem
700ml mleka
2 łyżki cukru do budyniu
ok. 500g rabarbaru + 2 łyżki do zasypania rabarbaru
3-4 łyżki dżemu np. porzeczkowego
kruche ciasto z budyniem i rabarbarem ciasto z kruszonka ciasto kruche z owocami ciasto z dzemem

Sposób przygotowania:
Do dużej miski wsypałam mąkę pszenną tortową i mąkę ziemniaczaną. Dosypałam cukier puder i cukier waniliowy oraz proszek do pieczenia. Wkroiłam w to zimną margarynę. Wbiłam jajko i wlałam zimną śmietanę. Lepsza byłaby kwaśna śmietana 12 lub 18% ale akurat takiej nie miałam. Wszystko zagniotłam szybko rękami na jednolite ciasto. Zagniecione ciasto uformowałam w kulę, owinęłam folią spożywczą i włożyłam do zamrażalki. Ciasto pozostawiłam w zamrażalce całą noc ale wystarczy też kilka godzin. 

Dwie szklanki mleka zagotowałam. W 0,5 szklanki zimnego mleka rozmieszałam proszki budyniowe wraz z 2 łyżkami cukru (mimo że budyń był już z cukrem). Zawiesinę budyniową przelałam na gotujące się mleko i gotowałam ciągle mieszając aż budyń zgęstniał. Budyń odstawiłam do lekkiego przestudzenia.

Rabarbar umyłami osuszyłam. Następnie pokroiłam go na ok. 2-3 centymetrowe kawałki i wrzuciłam je do miski. Pokrojony rabarbar zasypałam ok. 2 łyżkami cukru i wymieszałam. Tak przygotowany rabarbar odstawiłam na ok. 30 minut.

Kwadratową tortownicę lub blachę o wymiarach ok. 25x25cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dno starłam na tarce większą połowę ciasta. Lekko je ugniotłam palcami i posmarowałam cienko dżemem porzeczkowym. Na to wyłożyłam lekko przestudzony budyń. Na budyniu poukładałam kawałki rabarbaru w cukrze. Na wierzch starłam resztę ciasta. Blachę z ciastem wstawiłam do piekarnika i piekłam ciasto ok. 45 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu ciasto wyjęłam i wystudziłam. Przed podaniem ciasto oprószyłam cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

kruche ciasto z budyniem i rabarbarem ciasto z kruszonka ciasto kruche z owocami ciasto z dzemem

kruche ciasto z budyniem i rabarbarem ciasto z kruszonka ciasto kruche z owocami ciasto z dzemem

kruche ciasto z budyniem i rabarbarem ciasto z kruszonka ciasto kruche z owocami ciasto z dzemem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz