czwartek, 10 maja 2018

Muffinki z jagodami

muffinki z jagodami muffinki jogurtowe muffinki z owocami babeczki z jagodami magdalenki

Muffinki z jagodami to bardzo prosty i szybki wypiek. Na jego przygotowanie potrzeba zaledwie kilkunastu minut. Samo pieczenie też nie zajmuje dużo czasu bo ok. 25 minut. Muffinki szybko stygną więc w niedługim czasie mamy pyszny deser. Te muffinki powstały z ciasta jogurtowego na oleju i z dodatkiem mrożonych jagód. Nadchodzi lato więc trzeba wykorzystać zapasy mrożonych owoców. Takie muffinki można oczywiście wykonać również z dodatkiem innych owoców, czy też kawałków czekolady lub z marmoladą. Można je upiec nawet bez żadnych dodatków. Moją ulubioną wersją jest jednak wersja z owocami. Oto przepis:

Składniki na 8 muffinek:
1 duże jajko
0,5szkl. gęstego jogurtu naturalnego
3 łyżki oleju
niepełna szklanka maki pszennej tortowej
ok. 1/3szkl. cukru zwykłego
1 cukier cytrynowy 15g
1 łyżeczka proszku do pieczenia
mrożone jagody
cukier puder do dekoracji
muffinki z jagodami muffinki jogurtowe muffinki z owocami babeczki z jagodami magdalenki

Sposób przygotowania:
Jak już chyba pisałam przy okazji innych przepisów na muffinki, zasadą przy ich robieniu jest łączenie składników mokrych oddzielnie i składników suchych oddzielnie, a dopiero na końcu wymieszanie ich razem. Tak też należy zrobić w tym przypadku. Do jednej miski wbiłam jajko i lekko zmiksowałam mikserem. Dodałam do niego jogurt i olej i ponownie krótko zmiksowałam aż składniki się połączyły. W drugiej misce wymieszałam przesianą mąkę pszenną, proszek do pieczenia i obydwa rodzaje cukru. Na końcu wlałam składniki mokre do suchych i wymieszałam najpierw łyżką a potem mikserem na niskich obrotach aż składniki się dokładnie połączyły. Silikonowe foremki na muffinki wyłożyłam papierowymi papilotkami. Do każdej papilotki nałożyłam ok. 2 łyżki ciasta (tak aby sięgało mniej więcej do 2/3 wysokości papilotki lub trochę wyżej). Gdy ciasto miałam rozłożone w foremkach, każdą muffinkę posypałam mrożonymi jagodami. Foremki wstawiłam do zimnego piekarnika i piekłam do suchego patyczka. U mnie zajęło to ok. 25 minut w temperaturze 200 stopni. Po upieczeniu muffinki wyjęłam z piekarnika i wystudziłam w foremkach. Następnie wyjęłam z foremek i posypałam cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

muffinki z jagodami muffinki jogurtowe muffinki z owocami babeczki z jagodami magdalenki

muffinki z jagodami muffinki jogurtowe muffinki z owocami babeczki z jagodami magdalenki

muffinki z jagodami muffinki jogurtowe muffinki z owocami babeczki z jagodami magdalenki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz