piątek, 30 czerwca 2017

Ciasto z kremem i musem truskawkowym

ciasto z truskawkami biszkopt z truskawkami ciasto z musem truskawkowym ciasto z bita smietana

ciasto biszkopt z truskawkami bita smietana mascarpone galaretka musem truskawkowym
Sezon na truskawki w pełni, więc przyszedł czas na kolejne ciasto z tymi owocami. Ile razy można robić sernik na zimno (ulubione ciasto mojego męża). Chciałam wykorzystać przy okazji zamrożone truskawki, które zostały mi jeszcze z zeszłego roku.
Trzeba zrobić przecież miejsce na tegoroczne mrożonki. No i z takich powodów powstało to pyszne ciasto. Oto przepis:

Składniki na biszkopt:
4 jajka
2/3 szkl. cukru
cukier waniliowy 16g
0,5 szkl. mąki pszennej tortowej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia



Sposób przygotowania:
Białka oddzielam od białek. Białka ubijam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka  ucieram z cukrem na puszystą masę. Mąki z proszkiem przesiewam do miseczki. Następnie do utartych żółtek dodaję połowę ubitej piany z białek i połowę mąki, mieszam do połączenia składników i dodaję pozostałą pianę z białek i resztę mąki. Mieszam i przelewam do kwadratowej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę w 170 stopniach z termoobiegiem ok. 15-20 min (do suchego patyczka).


Składniki na mus truskawkowy:
ok. 0,5kg mrożonych truskawek
4-5 łyżek cukru
1 galaretka truskawkowa
3 łyżki żelatyny

ciasto biszkopt z truskawkami bita smietana mascarpone galaretka musem truskawkowym
Dodatkowo: okrągłe biszkopty, kieliszek likieru śmietankowego, kilka łyżek mleka.

Sposób przygotowania:
Truskawki wrzucam do garnka, wlewam odrobinę wody by pokryła dno garnka i wsypuję cukier. Doprowadzam do wrzenia i gotuję jeszcze kilka minut. Następnie miksuję blenderem i wsypuję galaretkę i żelatynę. Studzę i wstawiam do lodówki żeby zgęstniało. Gdy mus jest dostatecznie gęsty, ale jeszcze nie zastygnięty całkowicie, przekładam na biszkopt i wyrównuję powierzchnię. Na mus układam biszkopty, które maczam w likierze śmietankowym wymieszanym z mlekiem. Wstawiam ponownie do lodówki.


Składniki na krem śmietanowy:
0,5 litra śmietanki 30%
mały cukier waniliowy 16g
2 śmietan-fixy
1 opakowanie serka mascarpone



Sposób przygotowania:
Zimną śmietanę przelewam do miski i miksuję chwilę na najwyższych obrotach miksera. P tym czasie wsypuję cukier i śmietan-fixy i ubijam aż otrzymam pożądaną gęstość. Nie można zbyt długo miksować bo zrobi się masło. Do ubitej śmietany dodaję serek mascarpone i krótko miksuję do połączenia składników. Tak przygotowaną masę wykładam na biszkopty. Wstawiam do lodówki.


Na wierzch:
ok/ 05kg świeżych truskawek
1 galaretka truskawkowa

Rozpuszczam galaretkę wg przepisu na opakowaniu. Odstawiam do ostygnięcia, a gdy wystygnie wstawiam do lodówki do lekkiego stężenia. Truskawki myję, osuszam na durszlaku i kroję na połówki. Owoce układam na kremie i przykrywam tężejącą galaretka. Gdy wylejemy płynną galaretkę, to owoce pójdą w górę i ułożony wzór się zepsuje.


Ciasto jest pyszne i idealne na gorące dni. Tak posmakowało moim gościom, że musiałam je powtórzyć po tygodniu. :-)

ciasto biszkopt z truskawkami bita smietana mascarpone galaretka musem truskawkowym

Za drugim razem ciasto zrobiłam w formie torcika. Zrobiłam biszkopt z półtorej porcji składników podanych powyżej, żeby przekroić go ma 2 blaty. Jedną warstwę biszkopta przykryłam połową musu truskawkowego i dałam na to krem budyniowy (ugotowany 1 budyń w 1 szkl. mleka i zmiksowany z czubatą łyżką masła). Na to dałam drugi blat biszkoptu i przykryłam musem truskawkowym oraz bitą śmietaną.
Na to truskawki (tym razem mrożone i galaretka truskawkowa i agrestowa). Boki ciasta posmarowałam pozostałą bitą śmietaną i obłożyłam herbatnikami by przytrzymać truskawki i galaretkę.

ciasto biszkopt z truskawkami bita smietana mascarpone galaretka musem truskawkowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz