wtorek, 27 czerwca 2017

Surówka z rzodkiewki

surowka z mlodej rzodkiewki ze szczypiorkiem i majonezem

Kiedy zaczyna się sezon na młode warzywa i owoce, staram się z niego w pełni korzystać. W tym roku po raz pierwszy mam własny warzywniak i uważam, że to świetna sprawa. Własne warzywa są o niebo lepsze niż te z supermarketu.
Rzodkiewka to jedno z pierwszych warzyw, które możemy zbierać. Niestety trzeba się spieszyć bo szybko wyrasta i staje się twarda, łykowata i nie do zjedzenia. Poza tym jeśli nie stosujemy oprysków, możemy liczyć na podziemnych lokatorów, z którymi tą rzodkiewką trzeba się będzie podzielić. Ale do rzeczy. Przedstawiam wam przepis na prostą surówkę do obiadu ale nie tylko. Można ją schrupać również jako przekąskę między posiłkami.


Składniki:
miseczka rzodkiewek czyli ok. 2-3 pęczków sklepowych
2 łyżki majonezu
pęczek szczypiorku
sól, pieprz
sok z cytryny


Sposób przygotowania:
Rzodkiewkę starłam na tarce na dużych oczkach. Posiekałam szczypiorek i wrzuciłam do rzodkiewki. Następnie posoliłam (sporo bo ja lubię słone i pikantne potrawy), popieprzyłam i wycisnęłam sok z połowy cytryny. Wymieszałam i dodałam 2 łyżki majonezu. Ponownie wymieszałam. Przyprawy oczywiście można dozować wg własnego gustu. Surówka jest najlepsza zaraz po przyrządzeniu bo szybko puszcza wodę. Najlepiej zjeść ją w ciągu kilku godzin.

SMACZNEGO!!!
surowka z mlodej rzodkiewki ze szczypiorkiem i majonezem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz