wtorek, 27 czerwca 2017

Muffiny z parmezanem


muffiny z parmezanem pikantne babeczki z cebula szczypiorkiem i serem feta


Miałam ochotę na jakieś pikantne pieczywo. W lodówce miałam torebkę parmezanu, więc trochę poszperałam w internecie żeby znaleźć jakieś inspiracje i natknęłam się na pomysł zrobienia babeczek na pikantnie.

Jako dodatki do moich babeczek wybrałam przesmażoną cebulką oraz zioła prowansalskie. Oto przepis w mojej wersji:


Składniki na 12 babeczek:
300g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
70g parmezanu w płatkach
pół łyżeczki soli
szczypta pieprzu
łyżeczka ziół prowansalskich suszonych
1 szkl. mleka
2 jajka
5 łyżek oleju słonecznikowego
1 duża cebula przesmażona na 2 łyżkach oleju


Sposób przygotowania:
Do miski przesiałam mąkę, wsypałam proszek do pieczenia oraz parmezan, który trochę pokruszyłam w rękach, sól, pieprz i zioła. Wszystko wymieszałam. W drugiej misce roztrzepałam jajka, wlałam mleko oraz olej i wymieszałam. Składniki płynne przelałam do sypkich i wymieszałam łyżką. Dodać przesmażoną cebulę. Formę na muffinki wyłożyłam papilotkami i nałożyłam w nie ciasto (do 3/4 wysokości papilotki lub trochę wyżej). Użyłam form sylikonowych. Piekłam 20min. w piekarniku w temp. 170 stopni plus termoobieg.

SMACZNEGO!!! 
muffiny z parmezanem pikantne wytrawne babeczki z cebula szczypiorkiem i serem feta


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz