środa, 28 czerwca 2017

Domowy makaron jajeczny do rosołu, krajanka

domowy makaron do rosolu pomidorowej jednojajeczny wstazki

Domowy makaron to zdecydowanie jeden z głównych smaków mojego dzieciństwa. Mama do tej pory robi sama makaron, który nie tylko jest dodatkiem do zupy, ale także stanowi samodzielne danie z dodatkiem np. oliwy i białego sera lub skwarek z boczku.
Pycha... Ja też postanowiłam jakiś czas temu, że będę sama przygotowywać makaron, zwłaszcza że mam wiejskie jajka, które są jednym z głównych składników makaronów. Ja jednak trochę zmodyfikowałam mamy przepis, oto on:


Składniki:
1 szkl mąki + do podsypywania
1 jajo
kilka łyżek mleka
szczypta soli


Sposób przygotowania:
Mąkę przesiewam na stolnicę, robię zagłębienie, wbijam jajko, wlewam mleko i dodaję sól. Wszystko zagniatam na jednolite ciasto. Kroję ciasto na krążki i rozwałkowuję. Trzeba oczywiście podsypywać co jakiś czas mąką, żeby się nie kleiło do wałka i do stolnicy. Rozwałkowane placki rozkładam na bawełnianym ręczniku kuchennym by odpoczęły kilkanaście minut.
Jeżeli kładziemy placki jeden na drugi to trzeba podsypać mąką żeby się nie skleiły. Po tym czasie kroję placki na paski lub jeżeli chcę mieć dłuższy makaron - zwijam placki i kroję nożem. Można użyć maszynki do makaronu wtedy makaron wychodzi równy. Pokrojony makaron podrzucam rękami, i podsypuję mąką żeby nie był posczepiany i pozostawiam na stolnicy żeby go podsuszyć. W tym czasie nastawiam wodę, w której będę gotować makaron. Gdy zacznie wrzeć, solę ją i wrzucam makaron. Gotuję ok. 10min od wypłynięcia.

SMACZNEGO!!!

domowy makaron do rosolu jednojajeczny wstazki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz