sobota, 15 lutego 2020

Ciasto puszek z galaretką

ciasto puszek z galaretka ciasto na zimno ciasto z mleczka skondensowanego ciasto na mleku skondensowanym zageszczonym nieslodzonym sernik na zimno sernik z galaretka ciasto walentynkowe na walentynki ciasto serce

Ciasto puszek z galaretką powstało z okazji Walentynek, dlatego jest w formie serca. Jest to pyszne ciasto na zimno z niewielu składników. Jest tak puszyste, lekkie, delikatne i piankowe, że nazwałam je puszek. Ciasto zrobiłam na bazie mleczka skondensowanego i galaretek. Ciastem zachwyciły się zarówno dzieci jak i dorośli. Warto więc zrobić je w większej formie. Oto przepis:

Składniki:
250ml mleka skondensowanego niesłodzonego w kartoniku
140g serka waniliowego
1 galaretka cytrynowa
1 łyżeczka żelatyny
1 galaretka truskawkowa
kilkanaście okrągłych biszkoptów
ciasto puszek z galaretka ciasto na zimno ciasto z mleczka skondensowanego ciasto na mleku skondensowanym zageszczonym nieslodzonym sernik na zimno sernik z galaretka ciasto walentynkowe na walentynki ciasto serce

Sposób przygotowania:
Formę w kształcie serca o średnicy ok. 22cm wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia. Boki dodatkowo owinęłam folią spożywczą przezroczystą, żeby ciasto nie przeszło zapachem blachy. Na dnie formy ułożyłam biszkopty. Galaretkę cytrynową oraz żelatynę rozpuściłam w 3/4szkl. gorącej wody i odstawiłam do przestygnięcia. Mleczko skondensowane przelałam do miski. Mikserem na najwyższych obrotach ubijałam mleczko aż zrobiło się puszyste, bardziej gęste i mniej więcej potroiło swoją objętość. Do ubitego mleczka dodałam serek waniliowy i zmiksowałam do połączenia. Następnie do masy dodałam przestudzoną galaretkę i wymieszałam łyżką. Można również mikserem. Gotową masę wylałam na biszkopty. Wyrównałam powierzchnię i schowałam ciasto do lodówki, żeby masa stężała. Galaretkę truskawkową rozpuściłam w 400ml i odstawiłam do wystygnięcia. Wystudzoną galaretkę schłodziłam dodatkowo w lodówce i gdy zaczęła gęstnieć, wyłożyłam ją na ciasto. Ciasto ponownie schowałam do lodówki, tym razem zostawiłam je na całą noc, ale wystarczy również kilka godzin. Po stężeniu zdjęłam ostrożnie obręcz i odkleiłam folię, a ciasto pokroiłam na kawałki.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na ciasta na zimno z galaretkami, np.: sernik na zimno margaretka (link do przepisu:https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/sernik-na-zimno-margaretka.html),  warstwowiec jogurtowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/warstwowiec-jogurtowy.html), serowo - wiśniowa fantazja (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/serowo-wisniowa-fantazja.html), kolorowy warstwowiec mleczno - galaretkowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/01/warstwowiec-mleczno-galaretkowy.html), mleczny galaretkowiec (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/09/mleczny-galaretkowiec.html), tęczowy torcik z galaretek i śmietanki (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/teczowy-torcik-z-galaretek.html), jogurtowa zebra (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/jogurtowa-zebra.html), galaretkowiec na jogurcie naturalnym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/galaretkowiec-na-jogurcie.html) i inne.

SMACZNEGO!!!
ciasto puszek z galaretka ciasto na zimno ciasto z mleczka skondensowanego ciasto na mleku skondensowanym zageszczonym nieslodzonym sernik na zimno sernik z galaretka ciasto walentynkowe na walentynki ciasto serce

ciasto puszek z galaretka ciasto na zimno ciasto z mleczka skondensowanego ciasto na mleku skondensowanym zageszczonym nieslodzonym sernik na zimno sernik z galaretka ciasto walentynkowe na walentynki ciasto serce

ciasto puszek z galaretka ciasto na zimno ciasto z mleczka skondensowanego ciasto na mleku skondensowanym zageszczonym nieslodzonym sernik na zimno sernik z galaretka ciasto walentynkowe na walentynki ciasto serce

2 komentarze: