wtorek, 4 lutego 2020

Domowy makaron pszenno - dyniowy

domowy makaron pszenno dyniowy domowy makaron do zupy makaron z dwoch zoltek makaron dwujajeczny

Jak tylko czas mi na to pozwala, to staram, się przygotowywać makaron samodzielnie. Taki domowy makaron jest dla mnie i mojej rodziny dużo smaczniejszy niż sklepowy. Taki makaron jemy nie tylko z zupą. Bardzo lubimy taki makaron odsmażony na maśle. Ja dodatkowo posypuję go twarogiem. Ale to tylko jedna z propozycji podania. Można go stosować do różnych dań. Dziś zrobiłam makaron pszenno - dyniowy na samych żółtkach z dodatkiem pure z pieczonej dyni. Makaron ma dzięki takim składnikom ładny żółciutki kolor. Oto przepis:

Składniki:
2szkl. mąki pszennej tortowej + do podsypywania
2 żółtka
ok. 0,5szkl. mleka
szczypta soli
1 łyżka pure z pieczonej dyni
2 łyżki oleju

Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową i szczyptę soli. Dodałam żółtka (białka można zamrozić i użyć w innym czasie do jakiegoś wypieku) oraz pure z dyni. Mleko podgrzałam i gorące dolałam do pozostałych składników. Wymieszałam wszystko łyżką, a następnie zagniotłam ręcznie elastyczne, gładkie ciasto. Ciasto uformowałam w kulę i podzieliłam ją na mniejsze kawałki. Każdy kawałek podsypując mąką, rozwałkowałam na cienki placek. Placki odkładałam na bawełniany ręcznik, żeby trochę obeschły. Następnie wszystkie placki ułożyłam jeden na drugim, przesypując je mąką. Pokroiłam je w pasy, a następnie każdy pas pokroiłam na cienkie kluseczki/makaron. Makaron potrząsając rękami porozklejałam i pozostawiłam na stolnicy. W dużym garnku zagotowałam sporą ilość wody. Osoliłam wrzątek i wrzuciłam do niego makaron. Makaron gotowałam kilka minut, po czym wyłowiłam go łyżką cedzakową na półmisek. Jak wspomniałam na początku, makaron można podać do zupy lub innych dań.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz