środa, 19 lutego 2020

Deser o smaku szarlotki

deser o smaku szarlotki deser w szklance deser w sloiczku deser z prazonymi jablkami i cynamonem deser na bazie mleczka zageszczonego skondensowanego

Lubię mieć w domu zawsze coś słodkiego, na wypadek gdyby któregoś z domowników naszła ochota na słodkie co nieco. Najlepiej jeśli jest to coś własnoręcznie przygotowanego, gdzie wiem jakie znajdują się składniki. Nie musi to być od razu blacha ciasta, ale może być to na przykład deser w szklankach. Taki deser przeważnie przygotowuję na produktach mlecznych/nabiałowych. Można do niego dodać świeże owoce, galaretki, ciasteczka, dżem lub co tylko dusza zapragnie. Ja dziś zrobiłam deser o smaku szarlotki, na bazie mleczka zagęszczonego i prażonych jabłek. Oto przepis:

Składniki:
150ml mleczka zagęszczonego niesłodzonego
2-3 ulubione ciasteczka (u mnie słomka ptysiowa)
1 duże jabłko
cynamon
0,5 łyżeczki cukru pudru
0,5 łyżeczki cukru waniliowego
płaska łyżeczka żelatyny

Sposób przygotowania:
Przygotowanie deseru zaczęłam od uprażenia jabłka. Można też użyć gotowych kupnych jabłek prażonych, jeśli ktoś woli. Jabłko obrałam, usunęłam gniazdo nasienne a resztę pokroiłam w kosteczkę i przełożyłam do rondelka. Dolałam odrobinę wody, dodałam szczyptę cynamonu i cukier waniliowy. Jabłka prażyłam kilkanaście minut na małym ogniu, po czym odstawiłam do wystygnięcia. Do szklanki wsypałam żelatynę i rozpuściłam ją w niedużej ilości wody (ok. 100ml). Odstawiłam ją do wystygnięcia. Można wstawić do naczynia z zimną wodą żeby było szybciej. Mleko przelałam do miski. Dodałam do niego szczyptę cynamonu i cukier puder. Mikserem ubijałam mleko aż podwoiło objętość i się napuszyło. Do ubitego mleka dodałam wystudzoną żelatynę i zmiksowałam do połączenia. W wysokiej szklance do napojów na dno wkruszyłam ciasteczko. Wyłożyłam połowę mlecznej pianki, potem jabłka, znów pianka i jabłka. Na wierzch skruszyłam ciasteczko. Deser schłodziłam w lodówce.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na desery w szklankach/pucharkach, np.: deser z kaszy manny (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/deser-z-kaszy-manny.html), deser kawowo - grysikowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/08/deser-kawowo-grysikowy.html), deser mocca (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/07/deser-mocca.html), deser waniliowo - brzoskwiniowy dla dwojga (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/deser-waniliowo-brzoskwiniowy-dla-dwojga.html).

SMACZNEGO!!!
deser o smaku szarlotki deser w szklance deser w sloiczku deser z prazonymi jablkami i cynamonem deser na bazie mleczka zageszczonego skondensowanego

1 komentarz: