czwartek, 27 lutego 2020

Muffinki czekoladowo - serowe

muffinki czekoladowo serowe muffinki z serem babeczki z serem wilgotne puszyste muffinki muffinki z czekolada muffinki dla dzieci pyszne babeczki

Dawno nie robiłam muffinek. Mój synek często o nie prosi, bo widzi je w różnych bajkach. Dziś akurat nabrałam ochoty na coś słodkiego, czekoladowego, a w domu nie było kupnych słodyczy. Postanowiłam więc zrobić muffinki z ciasta czekoladowego. Ciasto zrobiłam z dodatkiem oleju, żeby nie było suche. Ponieważ jednak nie przepadam za ciastami bez kremów czy dodatków, to postanowiłam dodać do nich ser biały. Dzięki temu muffinki nabrały dodatkowej wilgoci i ładniejszego wyglądu. Babeczki robi się błyskawicznie, więc to dodatkowy plus. Ja swoje muffinki dodatkowo polałam czekoladą. Oto przepis:

Składniki na ciasto czekoladowe:
2szkl. mąki tortowej
3/4szkl. cukru
1 cukier waniliowy
1 łyżka kakao
1 łyżeczka budyniu czekoladowego w proszku
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 duże jajka
ok. 0,5szkl. mleka
6 łyżek oleju

Masa serowa:
250g białego sera (użyłam chudego sera w kostce)
1 żółtko
1 lyżeczka cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego

Polewa:
1 tabliczka czekolady (mleczna lub gorzka)
4 łyżki śmietany 30%
muffinki czekoladowo serowe muffinki z serem babeczki z serem wilgotne puszyste muffinki muffinki z czekolada muffinki dla dzieci pyszne babeczki

Sposób przygotowania:
Jajka wbiłam do miski miksera. Zmiksowałam je chwilę do lekkiego spienienia. Dolałam do nich mleko i olej i jeszcze raz chwilę zmiksowałam. Do drugiej miski przesiałam mąkę tortową i wymieszałam ją z proszkiem do pieczenia, budyniem, gorzkim kakao i cukrem. Składniki sypkie wmiksowałam powoli do masy jajecznej. Ser biały przełożyłam do miski. Dodałam żółtko, cukier waniliowy i cukier puder. Wszystko zblendowałam na jednolitą masę serową blenderem ręcznym. Można też użyć sera wiaderkowego, wtedy wystarczy wszystko wymieszać bez blendowania. Silikonową formę do muffinek wyłożyłam papierowymi papilotkami. Do każdej papilotki nałożyłam po dużej łyżce ciasta czekoladowego. Na ciasto czekoladowe nałożyłam po łyżeczce masy serowej. Patyczkiem do szaszłyków przemieszałam ciasto czekoladowe z serem, żeby ser nie stanowił jednej plamy tylko rozszedł się po babeczce. Muffinki wstawiłam do piekarnika i piekłam je ok. 25 minut w temp. 180 stopni bez termoobiegu i bez nagrzewania piekarnika. Po upieczeniu muffinki wystudziłam na metalowej kratce. Po wystudzeniu wyjęłam je z silikonowej formy i pozostawiłam w papilotkach. smietanę podgrzałam w rondelku i wrzuciłam do niej połamaną na kawałki. Wszystko wymieszałam do rozpuszczenia czekolady. Czekoladą polałam muffinki. Muffinki podałam po zastygnięciu polewy. Z podanych proporcji wyszło mi 12 muffinek.
Zapraszam do odwiedzenia i wypróbowania pozostałych moich przepisów na muffinki: gotowane muffinki pomarańczowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/gotowane-muffinki-pomaranczowe.html), muffinki z czereśniami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/06/muffinki-z-czeresniami.html), muffinki z jagodami (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/05/muffinki-z-jagodami.html), muffinki piernikowe z mikrofali (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/muffinki-piernikowe-z-mikrofali.html), muffinki z kremem malinowym (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/muffinki-jogurtowe-z-kremem-malinowym.html), muffinki z bananami (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/muffinkowe-motylki-z-bananami_7.html) czy muffinki wytrawne z parmezanem (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/muffiny-z-parmezanem.html).


SMACZNEGO!!!
muffinki czekoladowo serowe muffinki z serem babeczki z serem wilgotne puszyste muffinki muffinki z czekolada muffinki dla dzieci pyszne babeczki

muffinki czekoladowo serowe muffinki z serem babeczki z serem wilgotne puszyste muffinki muffinki z czekolada muffinki dla dzieci pyszne babeczki

muffinki czekoladowo serowe muffinki z serem babeczki z serem wilgotne puszyste muffinki muffinki z czekolada muffinki dla dzieci pyszne babeczki



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz