niedziela, 16 lutego 2020

Szybkie bułki śniadaniowe

szybkie bulki sniadaniowe bulki bez wyrastania bulki pszenne domowe pieczywo domowe bulki na sniadanie buleczki drozdzowe


Kto z nas nie lubi zjeść na śniadanie pysznego, chrupiącego i jeszcze lekko ciepłego pieczywa? Jeśli ktoś ma pod domem piekarnię lub sklep spożywczy to wyjście po świeże bułki nie stanowi dużego problemu, ale jeśli do sklepu daleko, lub nie chce się wychodzić bo na przykład pogoda nie sprzyja, to mam dla was świetny przepis na szybkie bułki śniadaniowe. Takie bułki można przygotować z rana, chociaż trzeba trochę wcześniej wstać. Bułki jednak nie potrzebują specjalnie długiego czasu oczekiwania, bo robi się je w miarę szybko i wyrastają jedynie 15-20 minut. Sam czas pieczenia to kolejne 20 minut. Bułeczki są mięciutkie i puszyste w środku i mają lekko chrupiącą skórkę. Są bardzo smaczne. Oto przepis:

Składniki:
2,5szkl. mąki pszennej tortowej + do podsypywania
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 jajko
3 łyżki oleju
200ml ciepłej wody
25g świeżych drożdży

Sposób przygotowania:
Drożdże wkruszyłam do miseczki. Dosypałam cukier i dolałam letnią wodę. Wymieszałam na jednolity płyn. Zaczynu nie odstawiałam do wyrośnięcia. Mąkę wsypałam do miski miksera. Dosypałam sól. Dolałam olej i wymieszany zaczyn. Wbiłam jajko. Mikserem z hakami miksowałam ciasto kilka minut, a następnie wyłożyłam je na podsypaną mąką stolnicę i zagniotłam jednolite pulchne ciasto. Ciasto uformowałam w kulę i podzieliłam ją na cztery równe części, a następnie każdą część jeszcze na pół. Powstało mi w ten sposób osiem trójkątów. Każdy trójkąt uformowałam w dłoniach w kulkę, zawijając brzegi pod spód i zlepiając je, a następnie kulki formowałam w owalne, podłużne bułeczki. Bułeczki układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Nożem zrobiłam na nich niezbyt głębokie ukośne nacięcia. Blachę z bułeczkami przykryłam czystą ściereczką i odstawiłam na ok. 15 - 20 minut do lekkiego wyrośnięcia. Po tym czasie bułki wstawiłam do piekarnika i piekłam je ok. 20 minut w temp. 200 stopni bez termoobiegu i bez wcześniejszego nagrzewania piekarnika. Upieczone bułeczki wyjęłam z piekarnika i przełożyłam na metalową kratkę żeby przestygły.
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na słone wypieki, np.: mini chlebki z patelni (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/mini-chlebki-z-patelni.html), nocny chleb z garnka (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/nocny-chleb-z-garnka.html), bułki pszenno - owsiane (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/buki-pszenno-owsiane.html), bułki pszenne (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/domowe-buki-pszenne.html), paluchy serowo - ziołowe z ciasta francuskiego (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/paluchy-serowo-zioowe-z-ciasta.html).

SMACZNEGO!!!
szybkie bulki sniadaniowe bulki bez wyrastania bulki pszenne domowe pieczywo domowe bulki na sniadanie buleczki drozdzowe

szybkie bulki sniadaniowe bulki bez wyrastania bulki pszenne domowe pieczywo domowe bulki na sniadanie buleczki drozdzowe

szybkie bulki sniadaniowe bulki bez wyrastania bulki pszenne domowe pieczywo domowe bulki na sniadanie buleczki drozdzowe

8 komentarzy:

  1. podobają mi się i spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne. Jak ze sklepu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo dla przepisu. Zrobiłam, bułeczki śliczne, jeszcze nie wiem jak smakują, bo gorące są.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bułki super, bardzo smaczne i sycące.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cały czas jestem zafascynowana bułeczkami. Na bazie tego przepisu wreszcie wychodzi mi makowiec. Polecam, bardzo dobry przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Buleczki rewelacja, szybkie i smaczne 🙂

    OdpowiedzUsuń
  7. Po raz kolejny zachwalam bułeczki.
    MS

    OdpowiedzUsuń
  8. Dalej jestem wierna tym pysznym bułeczkom.
    MS

    OdpowiedzUsuń