sobota, 1 lutego 2020

Kolorowa surówka z kapusty kiszonej

kolorowa surowka z kapusty kiszonej surowka obiadowa z kapusty surowka z kukurydza i papryka surowka z porem lekka zdrowa surowka do obiadu

Surówki z kapusty kiszonej chyba nie trzeba nikomu specjalnie zachwalać. Zna ją chyba każdy i raczej każdy lubi. Z reguły taką surówkę podaje się do smażonej ryby, ale również do dań mięsnych. Ja ją bardzo lubię z tradycyjnym schabowym lub mięsem duszonym w sosie własnym. Najpopularniejsza jest surówka z kapusty kiszonej z dodatkiem jedynie marchewki i cebulki z olejem i np. natką koperku lub pietruszki. Ja dziś jednak postanowiłam zrobić surówkę z kapusty kiszonej w nieco innym wydaniu, bardziej kolorową. Oto przepis:

Składniki:
ok.300g kapusty kiszonej
1/4 papryki czerwonej
kawałek pora (jasnozielonej części)
3 łyżki kukurydzy konserwowej
1 łyżka posiekanego koperku
3 łyżki oleju
sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Kapustę kiszoną odcisnęłam z nadmiaru soku i drobno poszatkowałam. Przełożyłam ją do miski. Paprykę pozbawiłam nasion i drobno pokroiłam, dodałam ją do kapusty. Pora również drobno pokroiłam i dodałam do miski. Kukurydzę odsączyłam z zalewy i również dodałam do pozostałych warzyw. Dodałam jeszcze posiekany koperek. Wszystko przyprawiłam do smaku solą i pieprzem i polałam olejem. Składniki dokładnie wymieszałam i odstawiłam na ok. 30 minut do lodówki, żeby smaki się przegryzły. Surówkę podałam z ziemniakami i kotletem schabowym.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na surówki, np. surówka obiadowa z kapusty kiszonej (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/surowka-obiadowa-z-kapusty.html), surówka z kapusty kiszonej z marchewką (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/surowka-z-kapusty-kiszonej-z-marchewka.html) czy surówka z kapusty kiszonej z cebulką smażoną i majonezem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/surowka-z-kapusty-kiszonej-z-majonezem.html).

SMACZNEGO!!!
kolorowa surowka z kapusty kiszonej surowka obiadowa z kapusty surowka z kukurydza i papryka surowka z porem lekka zdrowa surowka do obiadu

kolorowa surowka z kapusty kiszonej surowka obiadowa z kapusty surowka z kukurydza i papryka surowka z porem lekka zdrowa surowka do obiadu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz