niedziela, 16 lutego 2020

Orzechy włoskie w czekoladzie

orzechy wloskie w czekoladzie bakalie w czekoladzie domowe cukierki zdrowe slodycze deser z czekolady i orzechow deser czekoladowo orzechowy

Orzechy, a właściwie ogólnie bakalie goszczą w moim jadłospisie od dawna. Od dziecka podjadałam mamie rodzynki czy suszone śliwki do ciasta. Orzechy natomiast zawsze gościły w moim domu, bo na działce rosły leszczyny. Od małego jestem więc wręcz przyzwyczajona do jedzenia orzechów. Ostatnio coraz częściej też przygotowuję ciasta i ciasteczka orzechowe. Zachwyciły mnie biszkopty orzechowe i torty przygotowywane z ich wykorzystaniem. Ale orzechy mają również swój specyficzny smak i nie każdemu smakują same. Postanowiłam więc podać orzechy jako deser i oblałam je czekoladą. Kupne bakalie w czekoladzie to jeden z moich ulubionych rodzajów słodyczy. Miłością do tego typu słodyczy zaraziła mnie moja mama. Więc postanowiłam przygotować ich domową wersję. Oto przepis:

Składniki:
ok. 20szt orzechów włoskich
3-4 łyżki śmietany 30%
100g mlecznej czekolady (można użyć gorzkiej, lub zmieszać obydwa rodzaje)
opcjonalnie szczypta przyprawy do piernika, cynamonu lub aromatu do ciasta

Sposób przygotowania:
Orzechy włoskie wyłuskałam z łupinek, starając się wyjąć je w całości lub w połówkach. Do rondelka wlałam śmietanę i podgrzałam ją, nie doprowadzając jednak do jej zagotowania. Do gorącej śmietany wrzuciłam połamaną na kawałki mleczną czekoladę. Odczekałam chwilę, a następnie wymieszałam dokładnie czekoladę, aż się rozpuściła w śmietanie. Jeśli zdecydujecie się użyć dodatkowo aromatu lub przypraw to należy je wmieszać do czekolady w tym momencie. Do roztopionej czekolady wrzuciłam wyłuskane orzechy i wymieszałam, żeby orzechy dokładnie się oblepiły czekoladą. Talerz wyłożyłam folią spożywczą przezroczystą. Za pomocą małej łyżeczki wyjmowałam połówki orzechów i wykładałam na folię. Talerz z orzechami wstawiłam do lodówki, żeby czekolada zastygła. I gotowe. W prosty sposób mamy pyszny, w miarę zdrowy deser.

SMACZNEGO!!!
orzechy wloskie w czekoladzie bakalie w czekoladzie domowe cukierki zdrowe slodycze deser z czekolady i orzechow deser czekoladowo orzechowy

orzechy wloskie w czekoladzie bakalie w czekoladzie domowe cukierki zdrowe slodycze deser z czekolady i orzechow deser czekoladowo orzechowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz