niedziela, 16 lutego 2020

Francuskie bułeczki z makiem

francuskie buleczki z makiem ciastka francuskie z makiem z masy makowej gotowej w puszcze ciastka z ciasta francuskiego ciasto francuskie na slodko ciastka z lukrem


O zaletach ciasta francuskiego wspominałam już kilkukrotnie. Warto mieć go zawsze w swojej lodówce, by w sytuacjach awaryjnych wyczarować szybko coś smacznego zarówno na wytrawnie, jak i na słodko. Ja dziś postanowiłam zrobić ciastka z ciasta francuskiego z masą makową. Takie ciastka wyglądają jak drożdżówki z makiem, dlatego nazwałam je bułeczkami. Użyłam do nadzienia gotowej masy makowej oraz suszonych żurawin. Bułeczki szykowałam dosłownie 5 minut i piekłam ok. 20 minut bez wcześniejszego nagrzewania piekarnika. Po wystygnięciu dodatkowo polukrowałam je lukrem cytrynowym, ale jeśli nie ma czasu to można posypać je również cukrem pudrem. W ten sposób w przeciągu niecałych 30 minut można zrobić pyszny i ładnie wyglądający deser. Oto przepis:

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego 330g
ok. 250-300g gotowej masy makowej
garść suszonych żurawin
1-2 łyżki mleka

Lukier:
sok z ok. 1/4 cytryny
cukier puder
francuskie buleczki z makiem ciastka francuskie z makiem z masy makowej gotowej w puszcze ciastka z ciasta francuskiego ciasto francuskie na slodko ciastka z lukrem

Sposób przygotowania:
Schłodzone ciasto francuskie rozwinęłam i pozostawiłam na pergaminie, w który było zawinięte. Ciasto równomiernie posmarowałam masą makową i posypałam suszoną żurawiną. Następnie pomagając sobie pergaminem, zwinęłam ciasto w roladę/rulon wzdłuż dłuższego boku. Taką roladę pokroiłam na mniej więcej równe kilkucentymetrowe kawałki. Wyszło mi 11 sztuk. Każdy kawałek lekko docisnęłam przez środek tępą stroną noża jak typowe drożdżówki i przełożyłam na blachę z wyposażenia piekarnika wyłożoną papierem do pieczenia. Wierzch ciastek posmarowałam mlekiem. Bułeczki piekłam ok. 20 minut w temp. 200 stopni bez termoobiegu i bez wcześniejszego rozgrzewania piekarnika. Po upieczeniu bułeczki od razu wyjęłam z piekarnika i ostrożnie przełożyłam na metalową kratkę, żeby wystygły. Z cytryny wycisnęłam sok. Utarłam go z cukrem pudrem. Lukrem polałam wystudzone bułeczki i odstawiłam żeby lukier zastygł. Pyszny deser gotowy.
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów z wykorzystaniem ciasta francuskiego, np.: francuskie bułeczki z serem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/francuskie-bueczki-z-serem.html), ciastka francuskie z marmoladą (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/08/ciastka-francuskie-z-marmolada.html), francuskie ślimaczki z mięsem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/07/francuskie-slimaczki-z-miesem.html), ciastka francuskie z budyniem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/07/ciastka-francuskie-z-budyniem.html), francuskie rożki z jabłkiem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/06/rozki-francuskie-z-jabkiem.html), gofry z ciasta francuskiego nadziewane czekoladą (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/06/nadziewane-gofry-z-ciasta-francuskiego.html), kremówka na cieście francuskim (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/kremowka.html), napoleonka na cieście francuskim (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/napoleonka-na-ciescie-francuskim.html) czy paluchy serowo - ziołowe z ciasta francuskiego (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/paluchy-serowo-zioowe-z-ciasta.html).

SMACZNEGO!!!
francuskie buleczki z makiem ciastka francuskie z makiem z masy makowej gotowej w puszcze ciastka z ciasta francuskiego ciasto francuskie na slodko ciastka z lukrem

francuskie buleczki z makiem ciastka francuskie z makiem z masy makowej gotowej w puszcze ciastka z ciasta francuskiego ciasto francuskie na slodko ciastka z lukrem

francuskie buleczki z makiem ciastka francuskie z makiem z masy makowej gotowej w puszcze ciastka z ciasta francuskiego ciasto francuskie na slodko ciastka z lukrem

4 komentarze:

  1. Z tego co zrozumiałam,to wkładać do zimnego piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ja wkładałam do zimnego, ale można wstawić do nagrzanego, tylko wtedy krócej będą się piekły

      Usuń
  2. Bardzo fajny i szybki sposób na pewno wykorzystam ten przepis na święta, lubię takie proste i szybkie przepisy.Dziękuje🤗

    OdpowiedzUsuń
  3. Zacznie wyglądają i chyba dobre na alarm: "jezu za 10 minut mam gości :)"

    OdpowiedzUsuń