wtorek, 18 lutego 2020

Pulpety z warzywami i makaronem

pulpety z warzywami i makaronem danie jednogarnkowe potrawa jednogarnkowa garnek chlopski z pulpetami

Na dzisiejszy obiad postanowiłam zrobić coś z mięsa mielonego. Dawno nie było pulpetów, więc stwierdziłam, że dziś pora je przypomnieć. Na tradycyjne pulpety w sosie pomidorowym nie miałam ochoty, więc trochę pokombinowałam i zrobiłam coś w stylu dania jednogarnkowego. Oprócz pulpetów znalazły się w nim warzywa takie jak marchewka, pietruszka, cebula i pora, oraz makaron. Danie w miarę lekkie, dobre dla dzieci i dorosłych. Oto przepis:

Składniki na pulpety:
ok. 500g mięsa wieprzowego (u mnie schab)
1 cebula
1 łyżeczka musztardy
60g serka topionego śmietankowego
0,5 łyżeczki majeranku
sól
pieprz czarny i ziołowy (po szczypcie)
mąka pszenna do panierowania
olej do smażenia

Pozostałe składniki:
2 marchewki
1 pietruszka
biała część pora
0,5 cebuli
listek laurowy
3 kulki ziela angielskiego
1 łyżka przecieru pomidorowego
sól, pieprz czarny i ziołowy
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 łyżka posiekanego koperku
200g makaronu świderki
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Mięso wieprzowe zmieliłam razem z jedną cebulą w maszynce do mięsa. Do zmielonego mięsa dodałam serek topiony, musztardę oraz przyprawy do smaku. Wszystko wymieszałam ręką na jednolitą masę mięsną. Z masy odrywałam porcje mięsa i formowałam z nich pulpety. Pulpety obtaczałam w mące pszennej i odkładałam na talerz. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i obsmażyłam na niej pulpety. Obsmażone pulpety przełożyłam do garnka. Marchewki i pietruszkę obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Pora i połowę cebuli drobno posiekałam. Wszystkie warzywa wrzuciłam na patelnię i na pozostałym ze smażenia pulpetów tłuszczu przesmażyłam warzywa na złoty kolor, po czym dodałam je do garnka z pulpetami. Do garnka dolałam ok. 3 szklanki wody. Włożyłam listek laurowy, ziele angielskie, natkę pietruszki i koperku. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem czarnym i ziołowym. Całość zagotowałam i dodałam koncentrat pomidorowy i suchy makaron. Moje danie gotowałam ok. 30 minut. W tym czasie wszystkie składniki powinny się zrobić mięciutkie. Danie podałam na ciepło bez żadnych dodatków, bo jest tu wszystko co trzeba, czyli mięsa, warzywa i węglowodany.
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na pulpety, np.: pulpety w sosie z polnych pomidorów (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/pulpety-w-sosie-z-polnych-pomidorow.html), pulpety w sosie porowo - serowym (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/pulpety-w-sosie-porowo-serowym.html), pulpety w sosie śmietanowo - ziołowym (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/pulpety-w-sosie-smietanowo-zioowym.html), pulpety duszone z marchewką i porem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/pulpety-duszone-z-marchewka-i-porem.html), pulpety z indyka w sosie koperkowo - kalafiorowym (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpety-z-indyka-w-sosie-koperkowo.html), pulpeciki mięsne kulki dla dzieci (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpeciki-miesne-kulki-dla-dzieci.html)


SMACZNEGO!!!
pulpety z warzywami i makaronem danie jednogarnkowe potrawa jednogarnkowa garnek chlopski z pulpetami

pulpety z warzywami i makaronem danie jednogarnkowe potrawa jednogarnkowa garnek chlopski z pulpetami

pulpety z warzywami i makaronem danie jednogarnkowe potrawa jednogarnkowa garnek chlopski z pulpetami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz