czwartek, 6 lutego 2020

Schab w sosie z serków topionych

schab w sosie z serkow topionych schab w sosie serowym sos ze schabu schab duszony w kawalkach schab w aromatycznym sosie obiad ze schabu

Schab w sosie z serków topionych to moja kolejna propozycja smacznego dania obiadowego dla całej rodziny. Schab jest kruchy i miękki, a sos aromatyczny, lekko gęsty i kremowy. Takie danie można podać z ryżem, makaronem, kaszą czy ziemniakami. Robi się go prosto z prostych i tanich składników. Co prawda do takiego sosu z reguły daje się mięso drobiowe, ale ja dziś postanowiłam poeksperymentować. Eksperyment wyszedł bardzo pozytywnie, więc polecam. Oto przepis:

Składniki:
1kg schabu wieprzowego
2 średnie cebule
1 łyżeczka przyprawy do mięsa wieprzowego
ok. 2 łyżki mąki pszennej
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 łyżka posiekanego koperku
2 serki topione po 100g (u mnie ze szczypiorkiem i naturalny)
1 listek laurowy
3 ziela angielskie
1 łyżka majeranku
sól
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Schab pokroiłam na kawałki. Można też pokroić w plastry. Przełożyłam go do miski i posypałam przyprawą do mięsa wieprzowego. Wymieszałam, żeby mięso równo się przyprawiło, a następnie posypałam je mąką pszenną i znów wymieszałam, żeby się w niej dokładnie obtoczyło. Na patelni rozgrzałam 2-3 łyżki oleju i włożyłam mięso. Obsmażyłam je na rumiano ze wszystkich stron i przełożyłam do garnka. Cebule obrałam, pokroiłam w kosteczkę i zeszkliłam na tej samej patelni. Przesmażoną cebulę dodałam do mięsa. Mięso podlałam wodą, tak żeby trochę ponad nią wystawało. Dodałam koperek, natkę pietruszki, majeranek oraz przyprawy. Sos doprowadziłam do zagotowania. Dodałam serki topione i na małym ogniu dusiłam sos aż mięso było miękkie. Na koniec można jeszcze sos doprawić brakującymi przyprawami. Sos podajemy na gorąco np. z ryżem lub kaszą.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz