niedziela, 9 stycznia 2022

Taratuszki

Taratuszki, pulchne faworki na kefirze, faworki rosyjskie, puszyste faworki, wypieki karnawalowe, miekkie faworki


Zbierałam się chyba dwa sezony i w końcu mam. Taratuszki, czyli pulchne faworki na kefirze wylądowały dziś na moim stole. Te rosyjskie faworki robi się w bardzo prosty sposób. Smaży się je na patelni na niewielkiej ilości oleju. W smaku wychodzą bardziej jak placki. Do naszych tradycyjnych faworków, poza sposobem formowania, nie są w ogóle podobne. Ale myślę, że znajdą dużo zwolenników, zwłaszcza wśród dzieci. Oto przepis:

Składniki:

400g gęstego kefiru naturalnego

1 jajko

2 małe cukry waniliowe

2 płaskie łyżki cukru kryształu

0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

0,5 łyżeczki soli

3-4 łyżki roztopionego masła

3,5szkl. mąki pszennej tortowej + do podsypywania

olej do smażenia

cukier puder do oprószenia

Taratuszki, pulchne faworki na kefirze, faworki rosyjskie, puszyste faworki, wypieki karnawalowe, miekkie faworki

Sposób przygotowania:

Masło roztopiłam w rondelku i odstawiłam do przestygnięcia. Do dużej miski przełożyłam kefir. Wbiłam jajko. Wlałam przestudzone masło. Wsypałam składniki sypkie czyli mąkę, cukry, sodę i sól. Z podanych składników zagniotłam jednolite ciasto, podsypując w razie potrzeby odrobiną mąki. Ciasto powinno być mięciutkie i elastyczne, ale nie powinno się kleić do rąk. Gotowe ciasto pozostawiłam w misce. Nakryłam ją czystą ściereczką i odstawiłam na 20 minut, by ciasto odpoczęło. Po tym czasie ciasto przełożyłam na stolnicę i podzieliłam na dwie części. Każdą część ciasta rozwałkowałam na grubość ok. 5mm. Nożem wycinałam prostokąty o wymiarach ok. 4x12cm. W środku każdego prostokąta robiłam nacięcie nożem, przez które przewijałam jeden brzeg ciasta. Dokładnie tak jak przy tradycyjnych faworkach. Gotowe faworki układałam na stolnicy oprószonej mąką. Gdy wszystkie faworki miałam zrobione, przystąpiłam do smażenia. Na dużej patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i włożyłam porcję faworków. Niezbyt ciasno bo one w trakcie smażenia rosną/puszą się. Taratuszki smażyłam na małym ogniu na złoty kolor i przekręcałam na drugą stronę. Po usmażeniu zdejmowałam taratuszki na tacę wyłożoną ręcznikami papierowymi, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Po paru minutach obsypywałam taratuszki cukrem pudrem. Można je dodatkowo podać z porcją konfitury czy kremu czekoladowego. Jak kto lubi.

Zapraszam do zapoznania się z innymi przepisami na słodkości karnawałowe, np.: tradycyjne faworki na słodkiej śmietanie (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Faworki), faworki z ciasta francuskiego (link: Waniliowe Improwizacje: Faworki z ciasta francuskiego), pączki z białek (link: Waniliowe Improwizacje: Pączki z białek), oponki serowe (link: Waniliowe Improwizacje: Oponki serowe), mini pączki z serka mascarpone (link: Waniliowe Improwizacje: Mini pączki z serka mascarpone), pączki z serków homogenizowanych waniliowych (link: Waniliowe Improwizacje: Pączki z serków homogenizowanych), lukrowane mini pączki serowe z różą (link: Waniliowe Improwizacje: Lukrowane mini pączki serowe z różą) i inne.

SMACZNEGO!!!

Taratuszki, pulchne faworki na kefirze, faworki rosyjskie, puszyste faworki, wypieki karnawalowe, miekkie faworki

Taratuszki, pulchne faworki na kefirze, faworki rosyjskie, puszyste faworki, wypieki karnawalowe, miekkie faworki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz