wtorek, 24 sierpnia 2021

Tarta ze śliwkami

Tarta ze sliwkami, tarta sliwkowa, ciasto ze slwikami, ciasto kruche z budyniem i sliwkami i galaretka, tarta z owocami, tarta z budyniem

Pomiędzy ostatnimi przetworami z cukinii znalazłam trochę czasu, aby upiec jakieś ciasto dla moich gości. A że sezon teraz na śliwki, to postanowiłam zrobić tartę śliwkową. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w pieczeniu tart, bo robiłam je może z dwa razy w życiu, więc może efekt wizualny nie jest powalający, ale za to smakiem nadrabia. Zrobiłam najzwyklejszą, standardową wersję tarty, czyli kruche ciasto, budyń, owoce i galaretka. Oto przepis:

Składniki na ciasto kruche:

250g mąki pszennej tortowej

125g cukru pudru

125g zimnego masła

1 żółtko

1 małe jajko

1 łyżka soku z cytryny

3 krople olejku pomarańczowego

Składniki na nadzienie:

1 duży budyń waniliowy bez cukru (taki na 3/4l mleka)

1 płaska łyżka mąki pszennej tortowej

3 łyżki cukru

2 i 3/4szkl. mleka

300-400g śliwek

1 galaretka przeźroczysta

450ml gorącej wody

Tarta ze sliwkami, tarta sliwkowa, ciasto ze slwikami, ciasto kruche z budyniem i sliwkami i galaretka, tarta z owocami, tarta z budyniem

Sposób przygotowania:

W misce umieściłam składniki na kruche ciasto, czyli: mąkę, cukier puder, pokrojone na plasterki zimne masło, żółtko, jajko, sok z cytryny i olejek pomarańczowy. Składniki posiekałam nożem, a następnie zagniotłam szybko luźne ciasto. Ciasto wstawiłam na około pół godziny do lodówki. Po tym czasie ciasto wyjęłam i rozwałkowałam na okrągły placek i przeniosłam je do formy na tartę. Użyłam formy silikonowej, więc nie natłuszczałam jej dodatkowo. Spód można podpiec około 10 minut przed nałożeniem nadzienia, wtedy mamy pewność że nie rozmięknie od budyniu. Ja jednak zaryzykowałam i nie podpiekałam go. Wyszedł równie dobry. Formę z ciastem ponownie wstawiłam do lodówki na czas przygotowania budyniu. 2 szklanki mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy, mąkę i cukier. Mieszankę przelałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając doprowadziłam budyń do zagotowania i zgęstnienia. Budyń odstawiłam na kilka minut do przestygnięcia, a w tym czasie przygotowałam śliwki. Umyłam je, osuszyłam i wypestkowałam. Można też użyć śliwek mrożonych. Wtedy należy je wcześniej rozmrozić i odsączyć na sicie. Ugotowany budyń wyłożyłam na przygotowany spód. Na budyniu ułożyłam połówki śliwek. Tartę wstawiłam do piekarnika i piekłam ją około 45 minut w 180 stopniach bez termoobiegu. Po upieczeniu ciasto wystudziłam na kratce. Galaretkę przeźroczystą rozpuściłam w 450ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Tężejącą wylałam na tartę. Ciasto schłodziłam w lodówce. Gdy galaretka zastygnie można pokroić na kawałki.

SMACZNEGO!!!

Tarta ze sliwkami, tarta sliwkowa, ciasto ze slwikami, ciasto kruche z budyniem i sliwkami i galaretka, tarta z owocami, tarta z budyniem

Tarta ze sliwkami, tarta sliwkowa, ciasto ze slwikami, ciasto kruche z budyniem i sliwkami i galaretka, tarta z owocami, tarta z budyniem

Tarta ze sliwkami, tarta sliwkowa, ciasto ze slwikami, ciasto kruche z budyniem i sliwkami i galaretka, tarta z owocami, tarta z budyniem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz