czwartek, 1 sierpnia 2019

Placki z cukinii z serem feta

placki z cukinii z serem feta kukurydziane placki z cukinii placki z cukinii z maka kukurydziana placki z kabaczka placki cukiniowe placki z feta

Sezon na cukinię w pełni, więc tym razem przepis z jej wykorzystaniem. Osobiście najbardziej lubię cukinię w postaci placków. Są one bardzo fajne bo można je podawać z dowolnymi dodatkami na słono lub na słodko. Poza tym można je jeść na ciepło i na zimno. I dziś właśnie będzie pomysł na placki z cukinii/kabaczka. Dokładnie będą to placki z tartej cukinii i sera feta na mące kukurydzianej. Takie placuszki mają bardzo ładny kolor dzięki mące kukurydzianej i ciekawy smak za sprawą sera feta. Do tego są fajnie chrupiące z wierzchu. Z powodzeniem można je zaserwować na obiad, podwieczorek czy kolację. Oto przepis:

Składniki:
ok. 200g cukinii po obraniu
ok. 70g sera feta
1 jajko
3 łyżki mąki kukurydzianej
olej do smażenia
placki z cukinii z serem feta kukurydziane placki z cukinii placki z cukinii z maka kukurydziana placki z kabaczka placki cukiniowe placki z feta

Sposób przygotowania:
W składnikach podałam, że do placków potrzeba ok. 200g cukinii takiej już po obraniu ze skóry i oczyszczeniu z nasion. Można jednak użyć młodej cukinii i zetrzeć ją w całości bez obierania.
Przygotowaną cukinię starłam na tarce na grubych oczkach. Cukinii nie odciskałam z soku, ale jak ktoś woli można ją posolić i odstawić aby sok puściła. Ser feta również starłam na tarce na grubych oczkach i dodałam do cukinii. Wbiłam jajko i wsypałam 3 łyżki mąki kukurydzianej (takie z czubkiem). Wszystko wymieszałam łyżką aby składniki się ze sobą połączyły. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i łyżką wykładałam porcje ciasta tworząc płaskie placuszki. Placki smażyłam z każdej strony na złoty kolor i zdejmowałam na talerz przykryty ręcznikiem papierowym, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. I właściwie placki są gotowe do jedzenia. Można je dodatkowo podać z solą, twarożkiem, śmietaną, jogurtem, z pomidorem czy innymi dodatkami, w zależności od gustu.
Zapraszam do skorzystania z innych moich przepisów na potrawy i ciasta z cukinii, np.: czekoladowe ciasto z cukinii (link do przepisu:  https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/07/czekoladowe-ciasto-z-cukinii.html), zupa krem z cukinii (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/zupa-krem-z-cukinii.html), potrawka z fasoli i cukinii (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/potrawka-z-fasoli-i-cukinii.html), bigos z cukinii (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/bigos-z-cukinii.html) czy tradycyjne placki z cukinii (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/placki-z-cukinii.html).

SMACZNEGO!!!

placki z cukinii z serem feta kukurydziane placki z cukinii placki z cukinii z maka kukurydziana placki z kabaczka placki cukiniowe placki z feta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz