czwartek, 1 sierpnia 2019

Czekoladowe kulki owsiane

czekoladowe kulki owsiane czekoladowe kuleczki owsiane owsiane kulki mocy pralinki domowe czekoladki kulki czekoladowe zdrowe cukierki
Dziś przedstawiam przepis na coś co znam i pamiętam z dzieciństwa, ale w zmodyfikowanej wersji. Mowa o kuleczkach owsianych bez pieczenia/na zimno zwanych też kulkami mocy. W tradycyjnej wersji robi się je z margaryną, cukrem i kakao. Ja trochę zmodyfikowałam ten przepis i zrobiłam je z gorzką czekoladą. Takie kuleczki to bardzo szybki i prosty do zrobienia deser. Do tego zdrowszy niż sklepowe cukierki czy batoniki, bo zawierający naturalną czekoladę i płatki owsiane. Poza tym kuleczki owsiane ładnie się prezentują i tak mi przyszło do głowy, że można je użyć również do dekoracji tortu czy ciasta. Może kiedyś je w ten sposób wykorzystam. Oto przepis:

Składniki:
ok. 70g masła lub margaryny
1/4szkl. cukru kryształu
70g gorzkiej czekolady
3/4szkl płatków owsianych błyskawicznych
2 łyżki mleka
czekoladowe kulki owsiane czekoladowe kuleczki owsiane owsiane kulki mocy pralinki domowe czekoladki kulki czekoladowe zdrowe cukierki

Sposób przygotowania:
Masło (można użyć margaryny choć jest mniej zdrowa) włożyłam do rondelka. Dolałam mleko. Wsypałam cukier i zaczęłam na małym ogniu podgrzewać składniki aż się wszystkie rozpuściły i ze sobą połączyły. Następnie dodałam czekoladę połamaną na mniejsze kawałki i mieszałam do jej całkowitego rozpuszczenia się. Gdy uzyskałam jednolitą masę czekoladową, wsypałam płatki owsiane i jeszcze raz wszystko dobrze wymieszałam, aby płatki dobrze oblepiły się czekoladą. Masę odstawiłam do przestygnięcia. Gdy była jeszcze ciepła zabrałam się za lepienie kuleczek. Oddzielałam z masy małe porcje i formowałam je w dłoniach w kulki trochę mniejsze niż orzechy włoskie, ale kształt i wielkość można oczywiście zrobić dowolne. Ulepione kuleczki odkładałam na talerz. Po uformowaniu wszystkich, wstawiłam je do lodówki, aby się schłodziły i stwardniały.  Powinny być dobre po kilku godzinach chłodzenia. 

SMACZNEGO!!!

czekoladowe kulki owsiane czekoladowe kuleczki owsiane owsiane kulki mocy pralinki domowe czekoladki kulki czekoladowe zdrowe cukierkiczekoladowe kulki owsiane czekoladowe kuleczki owsiane owsiane kulki mocy pralinki domowe czekoladki kulki czekoladowe zdrowe cukierki


czekoladowe kulki owsiane czekoladowe kuleczki owsiane owsiane kulki mocy pralinki domowe czekoladki kulki czekoladowe zdrowe cukierki

1 komentarz:

  1. Ja jeszcze optaczam w wiórkach kokosowych. Dodaje do masy rodzynki i drobno posiekane orzechy włoskie.

    OdpowiedzUsuń