środa, 21 sierpnia 2019

Jeżyki bez pieczenia

Jezyki bez pieczenia ciastka jezyki domowe jezyki jezyki na zimno ciastka z orzechami ciastka z czekolada ciasteczka z platkow kukurydzianych ciastka z platkow corn flakes ciastka z rodzynkami

Dziś przepis na coś co nie bardzo wiem jak nazwać. Jest to słodki wyrób, który wyglądem przypomina ciastka, bo uformowałam je łyżką na kształt ciastek. Można również zrobić kulki i wtedy bardziej wyglądałyby jak cukierki czy pralinki. Ja jednak wolałam zrobić je w takiej postaci aby było lepiej widać składniki i strukturę. Zrobiłam je z płatków kukurydzianych, rodzynek i orzeszków ziemnych niesolonych. Całość skleiłam czekoladą z orzeszkami arachidowymi.  Nazwałam moje łakocie jeżykami bo mają taki nieregularny kształt na wierzchu. Poza tym trochę kojarzą mi się z popularnymi ciastkami jeżykami, które można kupić w sklepach. W każdym razie te ciasteczka są bardzo smaczne i zdrowe. A ich wykonanie zajmuje zaledwie kilka minut. Oto przepis:

Składniki:
4 łyżki mleka
100g czekolady z orzeszkami arachidowymi
ok. 3/4szkl. płatków kukurydzianych typu corn flakes
2 łyżki rodzynek 
3 łyżki orzeszków ziemnych niesolonych
Jezyki bez pieczenia ciastka jezyki domowe jezyki jezyki na zimno ciastka z orzechami ciastka z czekolada ciasteczka z platkow kukurydzianych ciastka z platkow corn flakes ciastka z rodzynkami

Sposób przygotowania:
Jak już pisałam na początku, przygotowanie jeżyków jest bardzo proste i zajmuje zaledwie kilka minut. Do rondelka nalałam mleko i podgrzałam je. Nie musi się gotować. Do gorącego mleka wrzuciłam połamaną na kawałki czekoladę z orzeszkami i mieszałam do jej całkowitego rozpuszczenia się. Czekoladę odstawiłam na chwilę i w tym czasie wymieszałam w misce płatki kukurydziane, rodzynki i orzeszki ziemne. Mieszankę wrzuciłam do przestudzonej roztopionej czekolady i wymieszałam wszystko dokładnie łyżką. Talerz przykryłam papierem do pieczenia. Łyżką wykładałam na papier porcje masy Masa jest dość luźna i trochę się rozsypuje więc można pomóc sobie rękami żeby ulepić coś na kształt ciastek. Można też zrobić kulki. Talerz z ciastkami wstawiłam na całą noc do lodówki aby ciastka zastygły. Na drugi dzień odkleiłam ostrożnie ciastka od papieru i przełożyłam na talerzyk.

SMACZNEGO!!!

Jezyki bez pieczenia ciastka jezyki domowe jezyki jezyki na zimno ciastka z orzechami ciastka z czekolada ciasteczka z platkow kukurydzianych ciastka z platkow corn flakes ciastka z rodzynkami

Jezyki bez pieczenia ciastka jezyki domowe jezyki jezyki na zimno ciastka z orzechami ciastka z czekolada ciasteczka z platkow kukurydzianych ciastka z platkow corn flakes ciastka z rodzynkami

Jezyki bez pieczenia ciastka jezyki domowe jezyki jezyki na zimno ciastka z orzechami ciastka z czekolada ciasteczka z platkow kukurydzianych ciastka z platkow corn flakes ciastka z rodzynkami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz