sobota, 10 listopada 2018

Egzotyczna babka na zimno

egzotyczna babka na zimno sernik na zimno babka cytrynowa mango ciasto z galaretka ciasto bez pieczenia

Egzotyczna babka na zimno to bardzo proste ciasto bez pieczenia, które zrobiłam z zaledwie 4 składników. Powstała tak naprawdę pod wpływem chwili z tego co znalazłam w lodówce i w szafkach kuchennych. Chciałam coś zrobić bo w ostatniej chwili okazało się że będę miała gości i wypadało czymś ich poczęstować. Ciasto jest naprawdę bardzo proste do zrobienia i szybkie. Nie wymaga wielu drogich składników. Koszt tego ciasta to mniej niż 10 złotych. Babka jest natomiast fajna i orzeźwiająca w smaku, lekka, idealna dla dzieci i dorosłych. Nazwałam ją babką egzotyczną bo użyłam galaretek w egzotycznych smakach. Oto przepis:

Składniki:
1 galaretka z pianką o smaku mango
1 galaretka cytrynowa
250g serka waniliowego
kilka herbatników
egzotyczna babka na zimno sernik na zimno babka cytrynowa mango ciasto z galaretka ciasto bez pieczenia

Sposób przygotowania:
Galaretkę z pianką o smaku mango rozpuściłam według wskazówek na opakowaniu czyli w 1,5 szklanki gorącej wody. Od razu po rozmieszaniu przelałam gorącą galaretkę do foremki silikonowej na babkę. Chodzi o to żeby galaretka się po schłodzeniu rozwarstwiła. Gdybyśmy czekali z przelaniem galaretki aż ostygnie wtedy nie wyszedłby nam efekt pianki. Formę z galaretką odstawiłam do ostygnięcia a następnie wstawiłam do lodówki do stężenia. Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 200ml gorącej wody i również odstawiłam do wystudzenia. Chłodną galaretkę wymieszałam z serkiem waniliowym. Masę serkową przelałam na galaretkę z pianką i wstawiłam formę z powrotem do lodówki. Gdy masa serkowa zaczęła tężeć poukładałam na wierzchu kawałki herbatników. Ciasto zostawiłam w lodówce przez całą noc. Następnego dnia ostrożnie wyjęłam ciasto z formy przewracając je do góry dnem na talerz i ostrożnie wywijając formę. I gotowe.
Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na ciasta pieczone i na ciasta na zimno, w szczególności z przepisami na inne babki na zimno: babkę z czereśniami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/06/babka-na-zimno-z-czeresniami.html) czy babki z malinami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/babka-na-zimno-z-malinami.html).

SMACZNEGO!!!

egzotyczna babka na zimno sernik na zimno babka cytrynowa mango ciasto z galaretka ciasto bez pieczenia

egzotyczna babka na zimno sernik na zimno babka cytrynowa mango ciasto z galaretka ciasto bez pieczenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz