niedziela, 4 listopada 2018

Schab duszony z soczewicą

schab duszony z soczewica danie jednogarnkowe ze schabem i soczewica kociolek potrawka ze schabu potrawy z soczewicy zielonej schab duszony z marchewka cebula

Po serii przepisów na słodko, dziś w końcu coś na słono czy też na pikantnie. Chciałam się z wami podzielić przepisem na danie jednogarnkowe zrobione z mięsa wieprzowego (schabu) z dodatkiem warzyw takich jak: marchewka cebula i soczewica. Danie jest sycące, rozgrzewające, pożywne i bardzo smaczne. Można je podać z pieczywem lub z kluskami. Będzie fajnym rozwiązaniem na codzienny lub odświętny obiad. Soczewica nadaje mu fajnego trochę innego charakteru, bo nie wszyscy to warzywo znają i stosują w swojej kuchni. Takie danie jednogarnkowe jest łatwe do zrobienia i w miarę szybkie. No i nie trzeba brudzić całej sterty naczyń i potem ich zmywać. Wystarczy jeden garnek i deska do krojenia. Oto przepis:

Składniki:
ok.300-400g schabu wieprzowego
1 cebula
2 marchewki
0,5szkl. soczewicy zielonej
2 płaskie łyżki przecieru pomidorowego
majeranek
sól, pieprz
listek laurowy
3ziela angielskie
olej do smażenia
schab duszony z soczewica danie jednogarnkowe ze schabem i soczewica kociolek potrawka ze schabu potrawy z soczewicy zielonej schab duszony z marchewka cebula

Sposób przygotowania:
Soczewicę wsypałam do miseczki i zalałam ją zimną wodą. Odstawiłam ją na ok. 30-40 minut aby się namoczyła. Mięso wieprzowe, w tym przypadku schab, umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. Pokroiłam je w kostkę. W garnku rozgrzałam około 3 łyżki oleju i wrzuciłam pokrojone mięso. Obsmażyłam je z każdej strony i wrzuciłam pokrojoną w kostkę cebulę. Znów przesmażyłam mięso z cebulą kilka minut i wrzuciłam pokrojoną na plasterki/półplasterki marchewkę. Wlałam do garnka wodę, tyle aby ledwie przykryła mięso. Dodałam listek laurowy i ziele angielskie. Wsypałam trochę roztartego majeranku i doprawiłam solą i pieprzem. Garnek ustawiłam na gazie i zagotowałam moją potrawę. Po zagotowaniu zaprawiłam ją przecierem pomidorowym. Zmniejszyłam płomień na minimalny i dusiłam mój schab przez ok. 30 minut. Po tym czasie dodałam namoczoną soczewicę. Dusiłam schab kolejne 40 minut aż soczewica i mięso były mięciutkie. Gotowe danie podałam ze świeżym pieczywem. Można je też podać również z kluskami: kopytkami lub śląskimi jako rodzaj sosu.

SMACZNEGO!!!

schab duszony z soczewica danie jednogarnkowe ze schabem i soczewica kociolek potrawka ze schabu potrawy z soczewicy zielonej schab duszony z marchewka cebula

schab duszony z soczewica danie jednogarnkowe ze schabem i soczewica kociolek potrawka ze schabu potrawy z soczewicy zielonej schab duszony z marchewka cebula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz