wtorek, 13 listopada 2018

Jabłka smażone w cieście

jablka smazone w ciescie jablka w ciescie nalesnikowym krazki jablkowe placki z jablkami placki z jablek owoce w ciescie smazone jablka

Uwielbiam wszelkiego rodzaju placki i naleśniki podawane na słodko. Fajnie jeśli zawierają jakieś dodatki w postaci owoców. A jeszcze fajniej jeśli to są owoce smażone w cieście. Próbowałam już w taki sposób robić banany i wyszły obłędne. Teraz więc postanowiłam podobnym sposobem przyrządzić jabłka. I tu również się nie zawiodłam. Wyszły mi pyszne "placki", które można zajadać na gorąco i na zimno. Wystarczy je posypać cukrem pudrem i mamy pyszny posiłek lub deser. W moim domu ten przepis się sprawdził i na pewno zagości na dłużej. A oto on:

Składniki:
2 jabłka
1 jajko
4 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej
szczypta proszku do pieczenia
mały cukier waniliowy 16g
ok. 1/3szkl mleka
olej do smażenia
cukier puder do oprószenia
jablka smazone w ciescie jablka w ciescie nalesnikowym krazki jablkowe placki z jablkami placki z jablek owoce w ciescie smazone jablka

Sposób przygotowania:
Jajko wbiłam do miseczki i roztrzepałam widelcem. Do jajka wsypałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia i cukier waniliowy. Wlewałam partiami mleko mieszając jednocześnie ciasto. Użyłam ok. 1/3 szklanki mleka, ale należy kontrolować jego ilość. Ciasto powinno być dość gęste żeby ładnie oblepiało jabłka i nie spływało. Jabłka obrałam ze skórki i pokroiłam na plastry o grubości ok. 1cm. Z każdego plasterka wycięłam środek czyli gniazdo nasienne. Można to zrobić specjalną wykrawaczką lub zwykłym nożem. Na patelni rozgrzałam olej. Plastry jabłka maczałam w cieście i układałam na patelni. Smażyłam krążki po kilka minut z każdej strony aż jabłko w środku było mięciutkie. Usmażone jabłka zdejmowałam na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Przed podaniem oprószyłam placki cukrem pudrem. Można też polać miodem lub syropem klonowym.
Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na placki. Wszystkie znajdziecie pod tym linkiem: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/placki. Zapraszam też do zerknięcia na wspomniany na wstępie przepis na banany w cieście. Tu jest link do przepisu:  https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search?q=banany+w+cie%C5%9Bcie.

SMACZNEGO!!!

jablka smazone w ciescie jablka w ciescie nalesnikowym krazki jablkowe placki z jablkami placki z jablek owoce w ciescie smazone jablka

jablka smazone w ciescie jablka w ciescie nalesnikowym krazki jablkowe placki z jablkami placki z jablek owoce w ciescie smazone jablka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz