środa, 11 marca 2020

Orzechowo - czekoladowy przekładaniec


orzechowo czekoladowy przekladaniec ciasto orzechowe z kremem czekoladowym szybie ciasto z orzechami ciasto migdalowe babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali z mikrofalowki z kuchenki mikrofalowej

Orzechowo - czekoladowy przekładaniec to bardzo szybkie do zrobienia ciasto, które nie wymaga ani dużej ilości składników, ani specjalnych umiejętności. Za to ładnie wygląda i pysznie smakuje. Bazą do tego ciasta jest błyskawiczne ciasto orzechowo- migdałowe, które upiekłam w mikrofali w ciągu niecałych trzech minut. Przełożyłam je budyniem o smaku czekoladowym i oblałam gorzką czekoladą. Ciasto wychodzi naprawdę fajne. Polecam. Oto przepis:

Składniki na ciasto:
1 jajko
3 łyżki mleka
3 łyżki oleju
1 łyżka zmielonych orzechów włoskich
2 łyżki mąki pszennej tortowej
1 łyżka cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 krople olejku migdałowego do ciast

Składniki na krem:
1,5szkl. mleka
2 łyżki cukru
1 czubata łyżka kakao rozpuszczalnego słodkiego
1 budyń śmietankowy bez cukru na 0,5l mleka
1 łyżeczka mąki
1 łyżka masła

Polewa:
2 łyżki mleka
0,5 tabliczki gorzkiej czekolady
orzechowo czekoladowy przekladaniec ciasto orzechowe z kremem czekoladowym szybie ciasto z orzechami ciasto migdalowe babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali z mikrofalowki z kuchenki mikrofalowej

Sposób przygotowania:
Jajko wybiłam do miseczki i roztrzepałam widelcem. Dodałam do niego mleko i olej i jeszcze raz wymieszałam, żeby uzyskać jednolitą konsystencję. W drugiej misce wymieszałam mąkę, zmielone orzechy, proszek do pieczenia i cukier puder. Składniki sypkie przesypałam do mokrych, czyli jajka z mlekiem i olejem. Wszystko wymieszałam łyżką do połączenia składników i przelałam do foremki silikonowej (małej keksówki o wymiarach ok. 6x16cm). Ciasto wstawiłam do mikrofali i piekłam niecałe 3 minuty na mocy 750W. Czas pieczenia będzie jednak zależał od rodzaju i mocy mikrofali, więc trzeba sprawdzić. Można też w trakcie pieczenia sprawdzić po prostu patyczkiem. Musi być suchy. Upieczone ciasto wyjęłam z mikrofali i pozostawiłam do wystygnięcia. Wystudzone ciasto przekroiłam na 3 blaty. 
Szklankę zimnego mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam budyń, cukier, mąkę i kakao rozpuszczalne. Mieszankę wlałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Do ugotowanego budyniu dodałam zimne masło i mieszałam budyń, aż masło całkowicie się ropuściło i połączyło z budyniem. Gorącym budyniem przełożyłam ciasto. Budyniu trochę zostało, bo zrobiłam tylko dwie warstwy kremu. Można dać jeszcze trzecią na wierzch. Złożone ciasto odstawiłam do lodówki do schłodzenia.
Mleko podgrzałam i wrzuciłam do niego połamaną na kawałki czekoladę gorzką. Można użyć mlecznej lub zmieszać obydwie. Odczekałam chwilę, a następne wymieszałam wszystko na jednolitą polewę, którą posmarowałam ciasto z wierzchu i po bokach. Ciasto ponownie schłodziłam w lodówce do zastygnięcia polewy. Przed podaniem ciasto pokroiłam na plastry.
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na ciasta z mikrofali, np.: bananowa babeczka z kubeczka (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/bananowa-babeczka-z-kubeczka.html), ekspresowa wuzetka (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/ekspresowa-wuzetka.html), szybkie ciasto z orzechami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/szybkie-ciasto-z-orzechami.html), babka kakaowa z dżemem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-kakaowa-z-dzemem.html), babka marmurkowa (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-marmurkowa.html), muffinki piernikowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/muffinki-piernikowe-z-mikrofali.html), murzynek ekspresowy z marmoladą (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/ekspresowy-murzynek-z-marmolada.html), cytrynowa babeczka z kubeczka (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/cytrynowa-babeczka-z-kubeczka.html) i inne.




SMACZNEGO!!!
orzechowo czekoladowy przekladaniec ciasto orzechowe z kremem czekoladowym szybie ciasto z orzechami ciasto migdalowe babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali z mikrofalowki z kuchenki mikrofalowej

orzechowo czekoladowy przekladaniec ciasto orzechowe z kremem czekoladowym szybie ciasto z orzechami ciasto migdalowe babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali z mikrofalowki z kuchenki mikrofalowej

orzechowo czekoladowy przekladaniec ciasto orzechowe z kremem czekoladowym szybie ciasto z orzechami ciasto migdalowe babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali z mikrofalowki z kuchenki mikrofalowej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz