czwartek, 19 marca 2020

Siekane kotleciki drobiowe z papryką i szczypiorkiem

siekane kotleciki drobiowe z papryka i szczypiorkiem kotlety z piersi kurczaka placki z kurczakiem i warzywami kotleciki drobiowo warzywne

Często spotykam się z zapytaniami, co zrobić z piersi kurczaka na obiad, gdy znudziły się tradycyjne kotlety w panierce. Dla tych wszystkich, którzy się nad tym zastanawiają, mam propozycję siekanych kotlecików drobiowych z dodatkiem papryki konserwowej, szczypiorku i wędzonego żółtego sera. Kotleciki są delikatne, mięciutkie i soczyste, a wspomniane dodatki nadają im trochę charakteru i wyrazistości. Oto przepis:

Składniki:
ok. 200g piersi z kurczaka
1 jajko
1 łyżka startego żółtego sera wędzonego
1 kawałek papryki konserwowej
1 łyżeczka posiekanego szczypiorku
1 łyżeczka majonezu
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki mąki pszennej
0,5 łyżeczki przyprawy gyros
sól, pieprz
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka umyłam, osuszyłam ręcznikiem papierowym i drobno posiekałam. Przełożyłam mięso do miski i przyprawiłam przyprawą gyros, solą i pieprzem. Dodałam starty żółty ser, pokrojoną drobno paprykę konserwową i posiekany szczypiorek. Następnie dodałam majonez, jajko oraz obydwa rodzaje mąki. Wszystko dokładnie wymieszałam. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i wyłożyłam masę, formując placuszki/kotleciki. Kotleciki smażyłam na średnim ogniu z obu stron na rumiany kolor. Po usmażeniu odsączyłam kotleciki na ręczniku papierowym. Kotleciki można podać z ulubionymi dodatkami.

SMACZNEGO!!!
siekane kotleciki drobiowe z papryka i szczypiorkiem kotlety z piersi kurczaka placki z kurczakiem i warzywami kotleciki drobiowo warzywne

siekane kotleciki drobiowe z papryka i szczypiorkiem kotlety z piersi kurczaka placki z kurczakiem i warzywami kotleciki drobiowo warzywne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz