niedziela, 3 grudnia 2017

Polędwiczki w sosie śmietanowo - porowym

poledwiczki wieprzowe w sosie smietanowo porowym z ryzem pomysl na poledwiczki poledwiczki w porach poledwiczki w smietanie
Polędwiczki w sosie śmietanowo - porowym to chyba jedno z moich ulubionych dań obiadowych. Jest bardzo szybkie i łatwe do zrobienia. Jest to potrawa, której nie da się zepsuć, która zawsze wychodzi smaczna. Jest bardzo delikatne bo polędwiczka to chyba jedno z najlepszych rodzajów mięs. Nie wymaga długiej obróbki, jest mięciutkie i delikatne.
Inspiracją do stworzenia tego dania był przepis od mojej siostry. Ona dostała go z kolei od koleżanki. W oryginale polędwiczki były tylko z porem bez śmietany. Mi jednak czegoś tam brakowało, więc wpadłam na pomysł by dodać trochę sosu do tego wszystkiego i najlepiej pasowała mi śmietana. W ten sposób powstało pyszne danie, które robię w domu dość często. Oto przepis:
poledwiczki wieprzowe w sosie smietanowo porowym z ryzem pomysl na poledwiczki poledwiczki w porach poledwiczki w smietanie

Składniki:
1 polędwiczka wieprzowa
1 por
1 mały kubeczek śmietany 18% (ok. 200ml)
sól, pieprz
sok z cytryny
majeranek
1szkl. suchego ryżu
olej do smażenia
poledwiczki wieprzowe w sosie smietanowo porowym z ryzem pomysl na poledwiczki poledwiczki w porach poledwiczki w smietanie

Sposób przygotowania:
Szklankę suchego ryżu wsypałam do rondla. Zalałam go dwiema szklankami wody i ugotowałam do miękkości. Polędwiczkę umyłam, osuszyłam i pokroiłam na plastry o grubości ok. 1cm. Każdy plaster rozpłaszczyłam ręką. Można też delikatnie obtłuc tłuczkiem do mięsa ale tą płaską stroną.
Polędwiczki oprószyłam solą i pieprzem i skropiłam sokiem z ćwiartki cytryny. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju. Na gorący olej układałam plastry polędwiczki i obsmażałam z obu stron. Następnie do mięsa wrzuciłam pokrojonego w półplasterki całego pora. Jeśli na patelni nie zostało żadnego płynu to można podlać odrobiną wody. Patelnię przykryłam i dusiłam kilka minut. Następnie na patelnię dodałam śmietanę, wymieszałam wszystko dokładnie i dusiłam pod przykryciem jeszcze kilka minut aż por był miękki.
Na koniec jeszcze sos doprawiłam solą, pieprzem i szczyptą majeranku. Mięso wyłożyłam na półmisek, a na patelnię przełożyłam ugotowany ryż i wymieszałam go dokładnie z sosem. Taki ryż wyłożyłam na półmisek obok mięsa. I gotowe. Smaczny obiad w kilkanaście minut.

SMACZNEGO!!!

poledwiczki wieprzowe w sosie smietanowo porowym z ryzem pomysl na poledwiczki poledwiczki w porach poledwiczki w smietanie

poledwiczki wieprzowe w sosie smietanowo porowym z ryzem pomysl na poledwiczki poledwiczki w porach poledwiczki w smietanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz