wtorek, 5 grudnia 2017

Sernik na herbatnikach

sernik klasyczny sernik na herbatnikach sernik pieczony sernik na ciastkach sernik na smietanie sernik z kremowka

Serniki - jak już pisałam przy okazji innego przepisu na sernik - uwielbiam. Kiedyś z reguły robiłam sernik z jednego sprawdzonego przepisu. Od jakiegoś czasu jednak od tego odeszłam i wypróbowuję nowe pomysły i przepisy. Nie są to jakoś kolosalnie duże różnice, bo w zasadzie wszystkie serniki robi się podobnie.
Bardziej chodzi o detale, o jakiś dodatek, ilość składników czy inny rodzaj spodu lub polewy. Właściwie wszystkie serniki mi smakują. Jeszcze chyba nie było sytuacji żeby jakiś był niedobry. Najbardziej jednak smakują mi takie, w których jest bardzo dużo sera i minimalna ilość ciasta lub tego ciasta w ogóle brak. Lubię też jak sernik jest z jakąś polewą np. czekoladową lub toffi. Fajnym też pomysłem jest dodatek dżemu lub owoców do sernika. Mogą to być brzoskwinie lub wiśnie dodane bezpośrednio do sera albo frużelina do polania po upieczeniu.
Przepisów jest mnóstwo, więc czasem ciężko się zdecydować na jakiś konkretny. Dziś jednak zaprezentuję wam sernik na ciastkach z dodatkiem śmietany. Oto przepis:
sernik klasyczny sernik na herbatnikach sernik pieczony sernik na ciastkach sernik na smietanie sernik z kremowka

Składniki:
1kg sera z wiaderka
400ml śmietany 30%
3 budynie waniliowe bez cukru
7 jajek
1szkl. cukru
1 cukier waniliowy 16g
szczypta soli
3 paczki herbatników
sernik klasyczny sernik na herbatnikach sernik pieczony sernik na ciastkach sernik na smietanie sernik z kremowka

Sposób przygotowania:
Ser przełożyłam do dużej miski i zmiksowałam z cukrem i cukrem waniliowym. Żółtka oddzieliłam od białek. Do sera dodawałam po jednym żółtku i miksowałam do połączenia się z serem. Następnie dodawałam kolejne i tak do końca. Następnie do masy serowo - jajecznej wmieszałam proszki budyniowe.  Śmietanę ubiłam w osobnej misce, a następnie wmieszałam ją do masy serowej.
Na koniec ubiłam białka również w oddzielnej misce ze szczyptą soli na sztywną pianę. Piane przełożyłam do masy serowej i delikatnie wmieszałam łyżką. Dużą blachę do pieczenia wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam herbatniki jeden przy drugim. Na herbatniki wylałam masę serową. Sernik piekłam ok. godzinę w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu sernik wystudziłam na metalowej kratce, a potem wstawiłam do lodówki. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem lub udekorować polewą czekoladową.

Zapraszam również do zapoznania się z przepisem na sernik królewski na ciemnym cieście. Tu jest link do przepisu:  http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/sernik-krolewski.html

SMACZNEGO!!!

sernik klasyczny sernik na herbatnikach sernik pieczony sernik na ciastkach sernik na smietanie sernik z kremowka

sernik klasyczny sernik na herbatnikach sernik pieczony sernik na ciastkach sernik na smietanie sernik z kremowka

3 komentarze: