piątek, 29 grudnia 2017

Sałatka hawajska

Salatka hawajska salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z kukurydza i ananasem salatka na sylwestra salatka swiateczna salatka na impreze przekaska

Sałatka hawajska to obok sałatki gyros moja ulubiona sałatka. Robię ją od wielu lat. Nie pamiętam jak się o niej dowiedziałam i skąd wzięłam na nią przepis, ale była to bardzo dobra decyzja kulinarna. Sałatka hawajska to sałatka z kurczakiem, makaronem, kukurydzą i ananasem. Ma charakterystyczny słodkawy smak dzięki ananasowi z puszki i kukurydzy.
Jest też bardzo treściwa dzięki smażonemu kurczakowi i makaronowi. Ta sałatka to bardzo fajna przekąska na wszelkiego rodzaju imprezy i święta jak również na co dzień. Można ją zabrać do pracy jako drugie śniadanie lub jeść o dowolnej porze dnia. Oto przepis:
Salatka hawajska salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z kukurydza i ananasem salatka na sylwestra salatka swiateczna salatka na impreze przekaska

Składniki:
2 pojedyncze piersi z kurczaka
przyprawa gyros
1 puszka kukurydzy konserwowej
1 puszka ananasa w plastrach
ok. 200g makaronu np. świderki kolorowe, kolanka lub tortellini
sól, pieprz
olej do smażenia
2 łyżki sosu czosnkowego
ok. 4 łyżki majonezu
Salatka hawajska salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z kukurydza i ananasem salatka na sylwestra salatka swiateczna salatka na impreze przekaska

Sposób przygotowania:
Piersi z kurczaka umyłam, osuszyłam ręcznikiem papierowym i pokroiłam w drobną kostkę. Mięso posypałam obficie przyprawą gyros i dokładnie wymieszałam. Na patelni rozgrzałam ok. 3 łyżki oleju i na gorący tłuszcz wrzuciłam kurczaka. Smażyłam kilka minut, mieszając co jakiś czas. Usmażonego kurczaka wyłożyłam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Makaron ugotowałam wg przepisu na opakowaniu i wystudziłam. Kukurydzę i ananasa odsączyłam na durszlaku. Wystudzonego kurczaka przełożyłam do dużej miski. Dodałam kukurydzę oraz ananasa pokrojonego w kostkę. Na końcu dodałam makaron. Jeśli używam np. dużych świderków lub tortellini to kroję je na pół. Sałatkę doprawiam solą i pieprzem i mieszam z sosem czosnkowym i majonezem. Sałatkę wstawiłam do lodówki żeby się dobrze schłodziła i przegryzła. Sałatka, a zwłaszcza zawarty w niej makaron bardzo wciąga majonez, więc po kilku godzinach może być konieczne dołożenie majonezu. 

SMACZNEGO!!!


Salatka hawajska salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z kukurydza i ananasem salatka na sylwestra salatka swiateczna salatka na impreze przekaska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz