niedziela, 5 sierpnia 2018

Babka kakaowa z dżemem


babka kakaowa z dzemem babka czekoladowa babka z polewa babka z mikrofali ciasto z mikrofali w 5 minut szybkie ciasto szybka babkawilgotna babka

Babka kakaowa z dżemem to mój kolejny wypiek z mikrofali. Dawno już nic w niej nie piekłam. Zachciało mi się takiego normalnego pieczonego ciasta, ale że za oknem ponad trzydzieści stopni i w domu też nie lepiej to odpalanie piekarnika to zły pomysł. Postanowiłam więc wyczarować coś w mikrofali. Wiem że jest ona niezdrowa i w ogóle, ale myślę, że kawałeczek ciasta raz na czas wielkiej krzywdy nie wyrządzi. Zrobiłam babkę kakaową z dodatkiem dżemu z czarnej porzeczki który wymieszałam zarówno z ciastem jak i poutykałam w babce. Dodatkowo polałam moje ciasto polewą kakaową jeszcze gdy było gorące. Dzięki temu babka wyszła jeszcze bardziej wilgotna w środku. Ciasto wyszło bardzo smaczne, puszyste i jak wspomniałam wilgotne. Porcja nie jest wcale mała, bo ładnie urosło. Tak więc polecam. Oto przepis:
babka kakaowa z dzemem babka czekoladowa babka z polewa babka z mikrofali ciasto z mikrofali w 5 minut szybkie ciasto szybka babkawilgotna babka

Składniki na babkę:
2 jajka
8 łyżek mleka
4 łyżki oleju
6 łyżek mąki pszennej tortowej
łyżeczka proszku do pieczenia
5 płaskich łyżek cukru
4 łyżeczki kakao
kilka łyżeczek dżemu z czarnej porzeczki
0,5 zapachu waniliowego do ciasta

Polewa:
1 łyżka masła
1 łyżka cukru pudru
2 łyżeczki kakao
2 łyżki mleka
babka kakaowa z dzemem babka czekoladowa babka z polewa babka z mikrofali ciasto z mikrofali w 5 minut szybkie ciasto szybka babkawilgotna babka

Sposób przygotowania:
W tej babce tak jak w przypadku muffinek miesza się oddzielnie składniki mokre i oddzielnie składniki suche a dopiero następnie łączy się je razem. Idąc tym tropem jajka wbiłam do miseczki i roztrzepałam je widelcem. Do roztrzepanych jajek wlałam mleko i olej i dokładnie wymieszałam. W drugiej misce wymieszałam mąkę pszenną tortową, cukier, kakao i proszek do pieczenia. Do składników suchych wlałam składniki mokre i wymieszałam łyżką do uzyskania jednolitego ciasta. Następnie dodałam zapach waniliowy i dwie łyżeczki dżemu porzeczkowego i ponownie wymieszałam. Silikonową formę na babkę wysmarowałam margaryną i wysypałam mąką. Do przygotowanej formy przelałam ciasto i poutykałam w nie po łyżeczce dżemu. Formę z ciastem wstawiłam do mikrofali i piekłam ok. 5 minut w najwyższej mocy (ok. 700W). Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z mikrofali i odstawiłam na kilka minut. Po tym czasie ciasto wyjęłam z formy na talerz. Gorące ciasto polałam polewą, którą przygotowałam z masła, cukru pudru, mleka i kakao. Podane składniki umieściłam w rondelku i podgrzewałam do połączenia się składników. Gorącą polewą polałam gorące ciasto. Ciasto posypałam wiórkami kokosowymi i odstawiłam do wystygnięcia. Ciasto najlepiej przechowywać w lodówce szczelnie przykryte folią aluminiową lub w pojemniku na ciasto, wtedy zachowa swoją wilgotność.

SMACZNEGO!!!

babka kakaowa z dzemem babka czekoladowa babka z polewa babka z mikrofali ciasto z mikrofali w 5 minut szybkie ciasto szybka babkawilgotna babka

babka kakaowa z dzemem babka czekoladowa babka z polewa babka z mikrofali ciasto z mikrofali w 5 minut szybkie ciasto szybka babkawilgotna babka

babka kakaowa z dzemem babka czekoladowa babka z polewa babka z mikrofali ciasto z mikrofali w 5 minut szybkie ciasto szybka babkawilgotna babka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz