poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Babka marmurkowa

babka marmurkowa babka zebra babka czarno biala babka dwukolorowa babka cytrynowo kakaowa babka czekoladowa babka z mikrofali ciasto z mikrofali ciasto w 5 minut szybkie ciasto

Babka marmurkowa to kolejny mój wypiek z mikrofali i kolejna babka do kompletu. Babka wyszła bardzo puszysta, wilgotna w środku i pyszna. Pięknie się prezentuje dzięki dwóm kolorom ciasta lanego do formy na przemian. Podana z polewą kakaową rozpływa się w ustach. Ponadto robi się ją kilka minut i piecze kolejne kilka minut. Ciasto to będzie więc idealne dla niespodziewanych gości. Można je zjeść również na ciepło. Oto przepis:

Składniki:
2 jajka
1 cukier waniliowy 16g
1 cukier cytrynowy 15g
4 łyżki cukru zwykłego
6 łyżek oleju
6 łyżek mleka
6 łyżek mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżeczki ciemnego gorzkiego kakao
kilka kropel zapachu cytrynowego do ciast
babka marmurkowa babka zebra babka czarno biala babka dwukolorowa babka cytrynowo kakaowa babka czekoladowa babka z mikrofali ciasto z mikrofali ciasto w 5 minut szybkie ciasto

Sposób przygotowania:
Jajka wbiłam do miski. Wsypałam do nich cukier waniliowy, cukier cytrynowy i cukier zwykły i ucierałam mikserem aż zrobił się jasny puszysty krem.Następnie do jajecznego kremu wlałam olej, a następnie mleko. Dokładnie wszystko wymieszałam. Dodałam aromat cytrynowy i ponownie wymieszałam. W oddzielnej misce wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia i wsypałam ją do masy jajecznej. Wymieszałam ciasto łyżką ale można też zmiksować na niskich obrotach. Ciasto podzieliłam na dwie równe części. Do jednej części dodałam kakao i wymieszałam. Foremkę silikonową na babkę wysmarowałam masłem i wysypała mąką. Nalewać do niej po łyżce ciasta białego i czarnego na przemian aż do wyczerpania całego ciasta. Formę z ciastem wstawiłam do mikrofali i piekłam babkę ok. 5 minut na mocy 700 W. Sprawdziłam patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Odstawić ciasto do przestygnięcia a następnie wyjąć z formy. Babkę można polać polewą czekoladową lub posypać cukrem pudrem. 

SMACZNEGO!!! 

babka marmurkowa babka zebra babka czarno biala babka dwukolorowa babka cytrynowo kakaowa babka czekoladowa babka z mikrofali ciasto z mikrofali ciasto w 5 minut szybkie ciasto

babka marmurkowa babka zebra babka czarno biala babka dwukolorowa babka cytrynowo kakaowa babka czekoladowa babka z mikrofali ciasto z mikrofali ciasto w 5 minut szybkie ciasto

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz