sobota, 4 sierpnia 2018

Cytrynowy budyniowiec

cytrynowy budyniowiec ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto na zimno ciasto bez pieczenia herbatnikowiec ciasto na herbatnikach ciasto cytrynowe

Cytrynowy budyniowiec to bardzo proste i łatwe do przygotowania ciasto bez pieczenia inaczej na zimno. Wymyśliłam je z kilku powodów. Po pierwsze nie mam czasu na pieczenie wymyślnych ciast, które zajmują dużo czasu i są pracochłonne.
Po drugie jest bardzo gorąco więc pieczenie w piekarniku odpada. Po trzecie miałam ochotę na takie połączenie budyniowego kremu z orzeźwiającą galaretką. Ot i cała filozofia. A oto przepis:


Składniki:
2 budynie cytrynowe
0,5 budyniu waniliowego
ok. 1 litr zimnego mleka (użyłam 1,5%)
6 płaskich łyżek cukru
2 pełne łyżki miękkiego masła
0,5 zapachu cytrynowego do ciast
1 łyżka mąki pszennej tortowej
10 paczek mini herbatników po 13g w opakowaniu
1 galaretka cytrynowa
cytrynowy budyniowiec ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto na zimno ciasto bez pieczenia herbatnikowiec ciasto na herbatnikach ciasto cytrynowe

Sposób przygotowania:
Z jednego litra mleka odlałam niecałą szklankę i rozprowadziłam w niej proszki budyniowe, mąkę i cukier. Pozostałe mleko zagotowałam z zapachem cytrynowym. Gdy mleko się zagotowało wlałam do niego zawiesinę budyniową i gotowałam ciągle mieszając aż budyń zrobił się gęsty.
Ugotowany budyń odstawiłam do całkowitego wystudzenia. Gdy budyń był zimny rozmiksowałam miękkie masło i dodałam do niego po łyżce zimny budyń. Miksowałam składniki na najwyższych obrotach miksera aż krem zrobił się jednolity i gładki. W małej blaszce lub foremce (ja użyłam plastikowego pudełka do przechowywania żywności) wyłożonej folią spożywczą ułożyłam warstwę herbatników. Na herbatniki wylałam połowę kremu.
krem przykryłam drugą warstwą herbatników. Wyłożyłam na nie resztę kremu i ułożyłam trzecią warstwę ciastek. Pudełko z ciastem schowałam do lodówki. Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 2 szklankach gorącej wody i wystudziłam. Tężejącą galaretkę wyłożyłam na ciasto. Ciasto schłodziłam w lodówce przez całą noc. 

SMACZNEGO!!! 

cytrynowy budyniowiec ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto na zimno ciasto bez pieczenia herbatnikowiec ciasto na herbatnikach ciasto cytrynowe

cytrynowy budyniowiec ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto na zimno ciasto bez pieczenia herbatnikowiec ciasto na herbatnikach ciasto cytrynowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz