wtorek, 21 sierpnia 2018

Cytrynowa babeczka z kubeczka

cytrynowa babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali babeczka z mikrofalowki ciasto w 3 minuty ciasto cytrynowe babka z kiselem ciasto z kisielem cytrynowym ciasto cytrynowe

cytrynowa babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali babeczka z mikrofalowki ciasto w 3 minuty ciasto cytrynowe babka z kiselem ciasto z kisielem cytrynowym ciasto cytrynowe

Cytrynowa babeczka z kubeczka to kolejny mój wypiek z mikrofali. Jest to bardzo szybkie ciasto, które piecze się zaledwie 2-3 minuty. Podobny jest też czas jego przygotowania. Ciasto jest idealne na nagły spadek cukru i ochotę na coś słodkiego, gdy nie mamy nic gotowego pod ręką.
Składniki na to ciasto zazwyczaj mamy zawsze w domu więc w kilka minut możemy wyczarować fajny deser. Ciasto rośnie bardzo wysokie. Jest puszyste, mięciutkie i delikatne jak gąbeczka. Babeczkę można jeść na gorąco lub na zimno. A oto przepis:


Składniki:
1 jajko
3 łyżki mleka
2 łyżki oleju
3 łyżki mąki pszennej tortowej
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cukru
1 cukier waniliowy
1 łyżka kisielu cytrynowego z cukrem
kilka kropel zapachu cytrynowego do ciast
cukier puer do posypania
cytrynowa babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali babeczka z mikrofalowki ciasto w 3 minuty ciasto cytrynowe babka z kiselem ciasto z kisielem cytrynowym ciasto cytrynowe

Sposób przygotowania:
Jajko wbiłam do miseczki i roztrzepałam je dokładnie widelcem. Do jajka dolałam zimne mleko i zimny olej. Wymieszałam składniki łyżką do połączenia. Do drugiej miseczki wsypałam mąkę, proszek do pieczenia, cukier zwykły i waniliowy oraz kisiel cytrynowy.
Składniki sypkie wymieszałam łyżką i przesypałam do roztrzepanego jajka z mlekiem i olejem. Wszystko wymieszałam łyżką do uzyskania jednolitego ciasta bez grudek. Na koniec dodałam kilka kropel zapachu cytrynowego i jeszcze raz wymieszałam wszystko. Duży kubek porcelanowy posmarowałam w środku odrobiną masła i wysypałam mąką. Przelałam do niego przygotowane ciasto. Kubek wstawiłam do mikrofali.
Babeczkę piekłam ok. 2- 3 minut na mocy 700W. Przed wyjęciem sprawdziłam babeczkę patyczkiem. Po upieczeniu posypałam babeczkę cukrem pudrem. Babeczkę można wyciągnąć z kubeczka lub jeść ją łyżeczką bezpośrednio z kubka. Można ją podać z dżemem lub sosem owocowym. Babeczkę można też podzielić i upiec w dwóch mniejszych filiżankach.

Zapraszam do odwiedzenia przepisów na pozostałe moje wypieki z mikrofali np.: babkę marmurkową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-marmurkowa.html), babkę kakaową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-kakaowa-z-dzemem.html), muffinki piernikowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/muffinki-piernikowe-z-mikrofali.html), murzynek ekspresowy z marmoladą (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/ekspresowy-murzynek-z-marmolada.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

cytrynowa babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali babeczka z mikrofalowki ciasto w 3 minuty ciasto cytrynowe babka z kiselem ciasto z kisielem cytrynowym ciasto cytrynowe

cytrynowa babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali babeczka z mikrofalowki ciasto w 3 minuty ciasto cytrynowe babka z kiselem ciasto z kisielem cytrynowym ciasto cytrynowe

cytrynowa babeczka z kubeczka ciasto z mikrofali babeczka z mikrofalowki ciasto w 3 minuty ciasto cytrynowe babka z kiselem ciasto z kisielem cytrynowym ciasto cytrynowe

3 komentarze:

  1. Czy w przepisie można zamiast oleju dać rostopione masło? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z masłem chyba nie robiłam tego typu ciast, ale można spróbować. Zawsze coś wyjdzie :-)

      Usuń
  2. Nie spodziewałam się że ciasto będzie aż tak smaczne 😀 Moje jest pomarańczowe. 🙂

    OdpowiedzUsuń