sobota, 25 sierpnia 2018

Szarlotka cytrynowa


szarlotka cytrynowa szarlotka z kisielem cytrynowym szarlotka z cynamonem szarlotka na kruchym ciescie szarlotka tradycyjna

Dziś kolejny przepis na szarlotkę. Tym razem jest to szarlotka na kruchym cieście z tartymi jabłkami wymieszanymi z sokiem z cytryny i kisielem cytrynowym. Szarlotka jest pyszna, ma dużo jabłek co bardzo lubię. Nie jest ani za słodka ani za kwaśna, ale w sam raz. Idealna na co dzień i od święta. Pyszne tradycyjne ciasto ale z nutką odmiany. Zachęcam do wypróbowania, a oto przepis:

Składniki:
1 duże jajko
2,5szkl. mąki pszennej tortowej
0,5szkl. mąki ziemniaczanej
200g margaryny
3/4szkl. cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kwaśnej śmietany 18%
ok. 2kg kwaskowych jabłek
1 kisiel cytrynowy
trochę soku z cytryny
2 łyżki cukru
szczypta cynamonu
cukier puder do oprószenia
szarlotka cytrynowa szarlotka z kisielem cytrynowym szarlotka z cynamonem szarlotka na kruchym ciescie szarlotka tradycyjna

Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową i mąkę ziemniaczaną. Dosypałam cukier puder i proszek do pieczenia. Wbiłam jajko i dodałam kwaśną śmietanę. Wkroiłam zimną margarynę. Z podanych składników zagniotłam dość szybko jednolite ciasto. Ciasto uformowałam w kulę, którą następnie podzieliłam na 2 części (jedną trochę większą od drugiej), zapakowałam je do woreczków foliowych i schowałam do zamrażalki na kilka godzin. Kwadratową blaszkę o wymiarach ok. 24 na 26 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na spód blaszki starłam większą część ciasta i lekko je docisnęłam. Jabłka obrałam, wykroiłam gniazda nasienne i starłam na tarce na grubych oczkach. Do jabłek wsypałam kisiel cytrynowy, 2 łyżki cukru, szczyptę cynamonu i skropiłam je sokiem z cytryny. Jeśli jabłka są słodkie można nie dodawać cukru, lub zmniejszyć jego ilość. Jabłka dokładnie wymieszałam i wyłożyłam na przygotowany spód. Na jabłka starłam pozostałe ciasto. Blachę z ciastem wstawiłam do piekarnika i piekłam ok. godziny w 180 stopniach. Po upieczeniu ciasto wyjęłam na metalową kratkę i wystudziłam. Najlepiej schłodzić szarlotkę w lodówce, chyba że podaje się na ciepło z lodami. Przed podaniem oprószyłam ciasto cukrem pudrem.
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na szarlotki: szarlotkę z kisielem (link do przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/szarlotka-z-kisielem.html), szarlotkę sypaną (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/szarlotka-sypana.html), szarlotkę na zimno (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/mini-torcik-szarlotka-na-zimno.html) czy tradycyjną szarlotkę (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/szarlotka.html).

SMACZNEGO!!!

szarlotka cytrynowa szarlotka z kisielem cytrynowym szarlotka z cynamonem szarlotka na kruchym ciescie szarlotka tradycyjna

szarlotka cytrynowa szarlotka z kisielem cytrynowym szarlotka z cynamonem szarlotka na kruchym ciescie szarlotka tradycyjna

szarlotka cytrynowa szarlotka z kisielem cytrynowym szarlotka z cynamonem szarlotka na kruchym ciescie szarlotka tradycyjna

2 komentarze: