sobota, 25 sierpnia 2018

Naleśnikowe rogaliki z serem


nalesnikowe rogaliki z serem nalesniki z serem nalesniki na smietanie nalesniki obsmazane nalesniki z cukrem pudrem nalesniki na slodko najlepsze nalesniki

Dziś chciałam wam zaprezentować przepis na kolejne naleśniki. Są to niby tradycyjne naleśniki z serem, ale w nieco innej formie. Tym razem bardziej fikuśnie podane bo w formie rogalików oraz z ciasta zrobionego z dodatkiem kwaśnej śmietany i proszku do pieczenia. Naleśnikowe rogaliki zrobiłam z tradycyjnym twarogowym nadzieniem z chudego sera i cukru. Można je też przygotować z dżemem lub z prażonymi jabłkami. Naleśniki są pulchne i delikatne. Na pewno będą idealną propozycją na śniadanie, podwieczorek czy kolację lub jako deser. Zachęcam was do wypróbowania bo oprócz tego że wyśmienicie smakują, to równie pięknie się prezentują i na pewno będą małym zaskoczeniem dla waszych gości czy domowników. Z pewnością ucieszą tych najmniejszych smakoszy. A oto przepis:
nalesnikowe rogaliki z serem nalesniki z serem nalesniki na smietanie nalesniki obsmazane nalesniki z cukrem pudrem nalesniki na slodko najlepsze nalesniki

Składniki na 4 sztuki:
1 jajko
6 niezbyt czubatych łyżek mąki pszennej tortowej
większa szczypta proszku do pieczenia
1 łyżka cukru do ciasta
1szkl. mleka lub trochę więcej
1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany 18%
250g białego sera
1 cukier waniliowy do sera i jeden do ciasta
1 płaska łyżka cukru do sera
cukier puder do oprószenia
olej do smażenia
nalesnikowe rogaliki z serem nalesniki z serem nalesniki na smietanie nalesniki obsmazane nalesniki z cukrem pudrem nalesniki na slodko najlepsze nalesniki

Sposób przygotowania:
Do miski wybiłam jajko i wsypałam łyżkę cukru zwykłego oraz jeden mały cukier waniliowy. Ucierałam to mikserem aż zrobiła mi się puszysta masa. Następnie dodałam do tej masy śmietanę i wymieszałam mikserem na najmniejszych obrotach. Do masy jajeczno - śmietanowej wlałam zimne mleko i wymieszałam łyżką (mikserem będzie chlapać). Na koniec do masy wsypałam ok. 6 łyżek z lekką górką mąki pszennej tortowej oraz większą szczyptę proszku do pieczenia. Wszystko zmiksowałam mikserem na jednolite ciasto. Ciasto powinno mieś konsystencję taką samą jak na tradycyjne naleśniki, niezbyt lejące ale też niezbyt gęste. Ciasto odstawiłam na parę minut by odpoczęło. Na patelni naleśnikowej rozgrzewałam po ok. 1 łyżce oleju i chochelką do zupy wlewałam porcje ciasta. Naleśniki smażyłam z obu stron na ładny złoty kolor a następnie zdejmowałam na talerz. Ser biały przełożyłam do miseczki. Dodałam do niego łyżkę cukru zwykłego i mały cukier waniliowy. Wszystko dobrze wymieszałam łyżką. Serem smarowałam cienko naleśniki. Następnie brzegi naleśnika od góry składałam do środka tworząc od góry szpic. Na koniec zwijałam naleśnik od dołu nadając mu kształt rogalika. Zwinięte naleśniki obsmażyłam dodatkowo na patelni i przed podaniem oprószyłam cukrem pudrem.
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na naleśniki: naleśniki ziemniaczane (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/nalesniki-ziemniaczane.html), naleśniki z czereśniami (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/06/nalesniki-z-czeresniami.html), naleśniki serowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/nalesniki-serowe.html), naleśniki budyniowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/nalesniki-budyniowe.html), naleśniki z mięsem (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/nalesniki-z-miesem.html), naleśniki ze szpinakiem (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/nalesniki-ze-szpinakiem.html) czy tradycyjne naleśniki z serem (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/nalesniki-z-serem-z-nuta-pomaranczowa.html).

SMACZNEGO!!!

nalesnikowe rogaliki z serem nalesniki z serem nalesniki na smietanie nalesniki obsmazane nalesniki z cukrem pudrem nalesniki na slodko najlepsze nalesniki

nalesnikowe rogaliki z serem nalesniki z serem nalesniki na smietanie nalesniki obsmazane nalesniki z cukrem pudrem nalesniki na slodko najlepsze nalesniki

nalesnikowe rogaliki z serem nalesniki z serem nalesniki na smietanie nalesniki obsmazane nalesniki z cukrem pudrem nalesniki na slodko najlepsze nalesniki

nalesnikowe rogaliki z serem nalesniki z serem nalesniki na smietanie nalesniki obsmazane nalesniki z cukrem pudrem nalesniki na slodko najlepsze nalesniki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz