poniedziałek, 7 października 2019

Kokosowe ciastka z kaszy manny

kokosowe ciastka z kaszy manny kokosowe ciasteczka ciasteczka z kaszy mannej szybkie ciastka zdrowe ciasteczka ciastka dla dzieci ciastka na cieplo

Dziś coś bardzo szybkiego do zrobienia, coś słodkiego i w miarę zdrowego zarazem, a mianowicie kokosowe ciasteczka z kaszy manny. Ciastka są proste do zrobienia, nie wymagają wielu składników, ale są smaczne i aromatyczne. Ciasteczka robiłam razem z dziećmi i sporo zniknęło jeszcze na ciepło, od razu po wyjęciu z piekarnika. Muszę przyznać, że na ciepło smakowały nam chyba bardziej niż po wystudzeniu. Ciasteczka może nie wyglądają zjawiskowo, bo nie są wycinane foremkami ani stemplami tylko kładzie się je łyżką bezpośrednio na blachę. Wyglądają trochę jak małe placuszki. Ciastka są chrupiące na brzegach i miękkie w środku, a do tego przyjemnie kokosowe. Oto przepis:

Składniki:
1szkl. kaszy manny
3/4szkl. mleka
4 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
5 łyżek wiórków kokosowych
3 płaskie łyżki masła
1 łyżka mąki pszennej tortowej
1 jajko
szczypta soli
kokosowe ciastka z kaszy manny kokosowe ciasteczka ciasteczka z kaszy mannej szybkie ciastka zdrowe ciasteczka ciastka dla dzieci ciastka na cieplo

Sposób przygotowania:
Kaszę manną wsypałam do miski i zalałam ją zimnym mlekiem. Odstawiłam ją na kilkanaście minut aby trochę napęczniała i wchłonęła cały płyn. Następnie do kaszy dodałam wiórki kokosowe, mąkę tortową, cukier zwykły i waniliowy, miękkie masło i żółtko. Dokładnie wymieszałam wszystko mikserem na najniższych obrotach. Pozostałe białko ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę i dodałam do ciasta. Teraz wymieszałam już ciasto delikatnie łyżką. Blachę z wyposażenia piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia. Łyżką nakładałam porcje ciasta i lekko je spłaszczałam tworząc kształt kółek. Ciastka wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do temperatury 180 stopni i piekłam ciasteczka ok. 15 minut. Powinny być lekko przyrumienione z wierzchu i mocniej zarumienione na brzegach. Należy jednak uważać aby nie przypaliły się od spodu. Upieczone ciastka od razu wyjęłam z piekarnika i przełożyłam na metalową kratkę. Ciastka można jeść na ciepło lub dopiero po wystudzeniu. Najlepsze są na świeżo. Można je posypać dodatkowo cukrem pudrem lub udekorować czekoladą.
Zapraszam do odwiedzenia i skorzystania z innych moich przepisów na dania i słodkości z kaszy manny, np.: ciastka z kaszy manny z marmoladą (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/ciastka-z-kaszy-manny.html), knedle z kaszy manny z truskawkami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/knedle-z-kaszy-manny-z-truskawkami.html), torcik z kaszy manny (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/torcik-z-kaszy-manny.html), kluski kładzione z kaszy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/kluski-kadzione-z-kaszy-manny.html), ciasto z kaszy manny i jogurtu (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/ciasto-z-kaszy-manny-i-jogurtu.html), placek z kaszy manny z morelami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/placek-z-kaszy-manny-z-morelami.html), placki z kaszy manny (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/placki-z-kaszy-manny.html), kaszowiec bez pieczenia (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/kaszowiec-kaszak-ciasto-z-kaszy.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

kokosowe ciastka z kaszy manny kokosowe ciasteczka ciasteczka z kaszy mannej szybkie ciastka zdrowe ciasteczka ciastka dla dzieci ciastka na cieplo

kokosowe ciastka z kaszy manny kokosowe ciasteczka ciasteczka z kaszy mannej szybkie ciastka zdrowe ciasteczka ciastka dla dzieci ciastka na cieplo

kokosowe ciastka z kaszy manny kokosowe ciasteczka ciasteczka z kaszy mannej szybkie ciastka zdrowe ciasteczka ciastka dla dzieci ciastka na cieplo

kokosowe ciastka z kaszy manny kokosowe ciasteczka ciasteczka z kaszy mannej szybkie ciastka zdrowe ciasteczka ciastka dla dzieci ciastka na cieplo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz