środa, 16 października 2019

Domowa nutella z orzechów laskowych

domowa nutella z orzechow laskowych krem czekoladowo orzechowy nutella czekoladowo orzechowa krem do pieczywa krem czekoladowy krem do kanapek slodki krem z orzechow i czekolady
Kto z nas nie lubi pysznego czekoladowo - orzechowego kremu do smarowania pieczywa, czyli popularnej Nutelli? Chyba wiele osób ma do niej słabość. Jak się okazuje taki smakołyk można przygotować z łatwością w domowym zaciszu i nie potrzeba do tego dużej ilości składników. Przepisów na taki krem jest sporo. Różnią się one między sobą. Do jednych dodaje się mleko skondensowane, do innych daktyle, miód itp. Ja skorzystałam z bardzo prostego przepisu i bardzo podstawowych produktów. Podstawą takiego domowego kremu są oczywiście orzechy laskowe i czekolada. Do tego jeszcze wystarczy mleko, trochę cukru i masła i domowa nutella gotowa. A oto dokładny przepis:

Składniki:
200g orzechów laskowych (waga bez skorupek)
3/4szkl. mleka
1/3szkl. cukru
100g mlecznej czekolady
80g gorzkiej czekolady
3 łyżki masła
domowa nutella z orzechow laskowych krem czekoladowo orzechowy nutella czekoladowo orzechowa krem do pieczywa krem czekoladowy krem do kanapek slodki krem z orzechow i czekolady

Sposób przygotowania:
Orzechy laskowe wrzuciłam na suchą patelnię i prażyłam kilka minut podrzucając nimi co pewien czas, aby się nie przypaliły. Można je też prażyć w piekarniku, ok. 10 minut w temp. 180 stopni. Gorące orzechy przełożyłam na bawełniany ręcznik kuchenny, zawinęłam je i pocierałam jedne o drugie, aby pozbawić je jak największej ilości skórek. W ten sposób krem nie będzie miał w sobie goryczy. Obrane ze skórki orzechy zmieliłam kilkukrotnie w maszynce do mielenia mięsa, a następnie jeszcze trochę zmiksowałam blenderem aż zaczęły puszczać olej. Można je od razu wrzucić do blendera i mielić do uzyskania prawie płynnej konsystencji, ale ja mam do tego za słaby blender i sobie nie radził. Mleko wlałam do rondla. Wsypałam cukier i zagotowałam. Zdjęłam z ognia i do gorącego mleka wrzuciłam połamaną na kawałki gorzką i mleczną czekoladę. Odczekałam dwie minuty i wymieszałam. Następnie mleko z czekoladą przelałam do orzechów i blendowałam do uzyskania jednolitej konsystencji. Na koniec dodałam masło i ponownie zblendowałam do połączenia. Gotową nutellę przelałam do wyparzonych słoiczków. Zakręciłam je i po wystygnięciu wstawiłam do lodówki, aby nutella zastygła. W ten oto łatwy sposób uzyskałam bardzo smaczny czekoladowo - orzechowy krem, idealny do kanapek, naleśników, placków, ciast i innych deserów.
Zapraszam również do zapoznania się z przepisem na nutellę śliwkową. Przepis znajduje się na moim blogu pod tym linkiem:  https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/nutella-ze-sliwek.html.

SMACZNEGO!!!

domowa nutella z orzechow laskowych krem czekoladowo orzechowy nutella czekoladowo orzechowa krem do pieczywa krem czekoladowy krem do kanapek slodki krem z orzechow i czekolady

domowa nutella z orzechow laskowych krem czekoladowo orzechowy nutella czekoladowo orzechowa krem do pieczywa krem czekoladowy krem do kanapek slodki krem z orzechow i czekolady

domowa nutella z orzechow laskowych krem czekoladowo orzechowy nutella czekoladowo orzechowa krem do pieczywa krem czekoladowy krem do kanapek slodki krem z orzechow i czekolady

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz