czwartek, 17 października 2019

Ciasto serowo - mannowe bez pieczenia

ciasto serowo mannowe bez pieczenia sernik gotowany z kasza manna mannowiec z serem stefanka z serem kaszowiec kaszak ciasto na herbatnikach ciasto serowe bez pieczenia sernik ciasto serowo grysikowe

Ciasto serowo - mannowe bez pieczenia to ciasto, które wymyśliłam sama, z produktów, które akurat miałam dostępne w swojej kuchni. Jest to trochę połączenie dwóch bardzo popularnych ciast: sernika gotowanego i ciasta z kaszy manny nazywanego mannowcem, kaszowcem, kaszakiem czy stefanką. Ponieważ miałam za mało sera aby zrobić sam sernik gotowany, to postanowiłam dodać do niego jeszcze warstwę grysikową jak do mannowca. Ciasto zrobiłam tradycyjnie na herbatnikach, ale pełnoziarnistych. Ciasto na wierzchu oblałam czekolada. Według mnie wyszło bardzo smaczne ciasto, którego przygotowanie zajęło mi dosłownie kilkanaście minut i to z dwójką małych dzieci do upilnowania. Polecam. Oto przepis:


Masa serowa:
250g sera białego półtłustego
1 jajko
50g masła lub margaryny
1/4szkl. cukru
1 budyń śmietankowy bez cukru 40g
100ml mleka

Masa mannowa:
250ml mleka
1/4szkl. cukru
1/4szkl. kaszy manny
70g masła lub margaryny

Dodatkowo:
ok.250g herbatników pełnoziarnistych (ok.30sztuk)
75g mlecznej czekolady
2 łyżki mleka
ciasto serowo mannowe bez pieczenia sernik gotowany z kasza manna mannowiec z serem stefanka z serem kaszowiec kaszak ciasto na herbatnikach ciasto serowe bez pieczenia sernik ciasto serowo grysikowe
Sposób przygotowania:
 Foremkę o wymiarach ok. 25x15cm wyłożyłam folią spożywczą. Na dnie ułożyłam pierwszą warstwę ciastek, jeden obok drugiego, docinając je do wymiarów formy. W rondlu roztopiłam masło i dosypałam do niego cukier. Wymieszałam. Dodałam zmielony ser i jajko i szybko wszystko wymieszałam do uzyskania jednolitej masy. Masę serową ustawiłam z powrotem na ogniu i podgrzewałam, aż zrobiła się gorąca, nie doprowadzając jej jednak do zagotowania. Budyń rozrobiłam w zimnym mleku i dolałam do masy serowej. Ciągle mieszając, gotowałam masę serową az do zgęstnienia. Gorącą masę serową wyłożyłam na herbatniki, wyrównałam i ułożyłam na niej kolejną warstwę ciastek. Szklankę mleka zagotowałam z masłem i cukrem. Na gotujące się mleko wsypałam powoli kaszę manną i gotowałam, mieszając aż zrobiła się gęsta masa grysikowa. Masę wyłożyłam na ciastka i ułożyłam na wierzchu kolejną, ostatnią już warstwę ciastek. 2 łyżki mleka podgrzałam i wrzuciłam do niego połamaną na kawałki czekoladę mleczną. Odczekałam chwilę i wymieszałam aż czekolada dobrze się rozpuściła. Czekoladą posmarowałam ciasto. Ciasto pozostawiłam na blacie aby ostygło, a następnie wstawiłam do lodówki aby się dodatkowo schłodziło. 

SMACZNEGO!!!

ciasto serowo mannowe bez pieczenia sernik gotowany z kasza manna mannowiec z serem stefanka z serem kaszowiec kaszak ciasto na herbatnikach ciasto serowe bez pieczenia sernik ciasto serowo grysikowe

ciasto serowo mannowe bez pieczenia sernik gotowany z kasza manna mannowiec z serem stefanka z serem kaszowiec kaszak ciasto na herbatnikach ciasto serowe bez pieczenia sernik ciasto serowo grysikowe


ciasto serowo mannowe bez pieczenia sernik gotowany z kasza manna mannowiec z serem stefanka z serem kaszowiec kaszak ciasto na herbatnikach ciasto serowe bez pieczenia sernik ciasto serowo grysikowe

1 komentarz:

  1. Super ciacho ,prosty przepis ,napewno skusze sie do zrobienia ,Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń