środa, 30 października 2019

Orzeszki czekoladowo - orzechowe

orzeszki czekoladowo orzecowe orzeszki z nutella kruche orzeszki czekoladowe z budyniem orzeszki bez sody korpusy lupinki orzeszkow orzeszki z orzechami laskowymi
 Jesień i zima to pory które kojarzą mi się ze słodkimi, ciężkimi wypiekami, ciastami z kremami, z czekoladą czy orzechami. Długie jesienne wieczory to również świetna okazja do rodzinnego wypiekania ciasteczek. U nas właśnie w jeden z takich ponurych dni powstały orzeszki z ciasta kruchego budyniowego z nadzieniem z nutelli, ale takiej domowej czekoladowo - orzechowej. Oto przepis:

Składniki:
1,5szkl. mąki pszennej tortowej
0,5szkl. mielonych orzechów laskowych
1 budyń czekoladowy bez cukru 60g
0,5szkl. cukru pudru
1 duży cukier waniliowy 32g
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
150g masła
1 jajko
kilka łyżek nutelli (użyłam domowej z tego przepisu:  https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/domowa-nutella-z-orzechow-laskowych.html)
orzeszki czekoladowo orzecowe orzeszki z nutella kruche orzeszki czekoladowe z budyniem orzeszki bez sody korpusy lupinki orzeszkow orzeszki z orzechami laskowymi

Sposób przygotowania:
Mąkę pszenną tortową, zmielone orzechy laskowe, proszek budyniowy, proszek do pieczenia i cukier puder wsypałam do miski i wymieszałam. Wbiłam jajko i dodałam pokrojone na plasterki zimne masło. Z podanych składników zagniotłam dość szybko jednolite ciasto. Ciasto uformowałam w kulę, owinęłam w folię spożywczą i schowałam do lodówki na kilka godzin. Po tym czasie ciasto wyjęłam i odrywając małe kawałki, formowałam z nich kulki mniej więcej wielkości orzecha laskowego. Kulki wkładałam do nagrzanego opiekacza elektrycznego do orzeszków i piekłam każdą porcję po 2-3 minuty. Upieczone łupinki wyjmowałam i odkładałam na talerz do ostudzenia. Gdy łupinki wystygły, smarowałam je w środku nutellą i sklejałam po dwie połówki ze sobą. Po przygotowaniu wszystkich ciastek, wstawiłam je do lodówki, aby krem stężał. Takie orzeszki są najlepsze na drugi lub trzeci dzień gdy łupinki trochę zmiękną, ale to oczywiście rzecz gustu.
Zapraszam do zerknięcia na moje dwa pozostałe przepisy na orzeszki: orzeszki z kremem budyniowym lub wafelkowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/orzeszki-z-kremem-wafelkowym-i.html) oraz orzeszki kakaowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/orzeszki-kakaowe_29.html), orzeszki z kremem kokosowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/06/orzeszki-z-kremem-kokosowym.html).

SMACZNEGO!!!

orzeszki czekoladowo orzecowe orzeszki z nutella kruche orzeszki czekoladowe z budyniem orzeszki bez sody korpusy lupinki orzeszkow orzeszki z orzechami laskowymi

orzeszki czekoladowo orzecowe orzeszki z nutella kruche orzeszki czekoladowe z budyniem orzeszki bez sody korpusy lupinki orzeszkow orzeszki z orzechami laskowymi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz