wtorek, 30 stycznia 2018

Polędwiczka po chińsku

poledwiczka po chinsku z makaronem chinszczyzna chinska patelnia danie z patelni makaron po chinsku makaron z warzywami i poledwiczka danie z sosem sojowym


Bardzo lubię kuchnię orientalną, a zwłaszcza kuchnię chińską i japońską. Może to dlatego że pracowałam kilka lat w restauracji serwującej kuchnię japońską i koreańską oraz sushi i nasiąkłam tą kulturą. W domu trochę ciężko zrobić prawdziwe dania tej kuchni bo trzeba do nich wielu różnorakich przypraw. Niektóre z nich ciężko kupić w zwykłych sklepach spożywczych zwłaszcza w małych miejscowościach.
Ale można stworzyć pewną namiastkę tych dań. I taką namiastkę chciałabym wam dziś zaprezentować. Danie które dziś zrobiłam powstało spontanicznie z tego co znalazłam w lodówce i z tego co udało mi się kupić podczas tygodnia azjatyckiego w jednym z popularnych dyskontów. Jest ono bardzo proste i z azjatyckich przypraw tak naprawdę użyłam tylko sosu sojowego. Mimo jednak tej prostoty wykonania wyszło ciekawe i smaczne danie. Robi się je bardzo szybko więc to dodatkowa zaleta przy obecnym ogólnym zabieganiu. Oto przepis:


Składniki:
ok. 200g polędwiczki wieprzowej
ok. 200g warzyw na patelnię po chińsku
ok. 60g makaronu typu noodle lub ryżowego
sól, pieprz
czosnek granulowany
ok. 3 łyżki sosu sojowego
2 łyżki mąki pszennej
olej do smażenia
sezam
poledwiczka po chinsku z makaronem chinszczyzna chinska patelnia danie z patelni makaron po chinsku makaron z warzywami i poledwiczka danie z sosem sojowym

Sposób przygotowania:
Polędwiczkę pokroiłam na małe kawałki, doprawiłam solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym i opanierowałam w mące pszennej. Na patelni rozgrzałam ok. 2 łyżki oleju i podsmażyłam na nim polędwiczkę. Następnie dorzuciłam mieszankę warzyw chińskich (zawierającą grzyby moon, pędy bambusa, kiełki, paprykę, cebulę i pora) i smażyłam pod przykryciem ok. 6-8 minut. W razie potrzeby można dolać trochę oleju. Makaron zalałam wrzątkiem i pozostawiłam na 5 minut do napęcznienia. Użyłam makaronu chińskiego typu noodle z fasoli. Jest to makaron błyskawiczny, przezroczysty. Gotowy makaron przełożyłam na patelnię. Dodałam sos sojowy i dokładnie wymieszałam. Na koniec posypałam uprażonym ziarnem sezamu. Z podanych składników wychodzą 2 porcje. 

Zapraszam też do wypróbowania przepisu na wieprzowinę po japońsku (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/wieprzowina-po-japonsku.html) oraz na chiński makaron z kurczakiem (tu przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/makaron-chinski-z-kurczakiem.html).

SMACZNEGO!!!

poledwiczka po chinsku z makaronem chinszczyzna chinska patelnia danie z patelni makaron po chinsku makaron z warzywami i poledwiczka danie z sosem sojowym

poledwiczka po chinsku z makaronem chinszczyzna chinska patelnia danie z patelni makaron po chinsku makaron z warzywami i poledwiczka danie z sosem sojowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz