poniedziałek, 29 stycznia 2018

Ziemniaczane kanapki

ziemniaczane kanapki placki ziemniaczane z nadzieniem placki z gotowanych ziemniakow z szynka i serem krokiety ziemniaczane kotlety ziemniaczane z szynka i serem

Ziemniaczana kanapka to taki mój wymysł kulinarny. Zostało mi z obiadu trochę ziemniaków, więc postanowiłam je jakoś wykorzystać. Na kluski było ich za mało, więc miałam zrobić takie tradycyjne placki z gotowanych ziemniaków, na które przepis znajdziecie również na moim blogu pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/placki-ziemniaczane-z-gotowanych.html. Postanowiłam je jednak trochę urozmaicić żeby nie było tak samo jak zawsze. Początkowo miałam pomysł żeby nadziać je kapustą kiszoną, ale do kapusty przydałyby się pieczarki lub grzyby a tych nie miałam.
Stwierdziłam więc że zrobię coś w rodzaju ziemniaczanej kanapki i nadzieję moje placki szynką i serem żółtym. Trochę takie połączenie placków i tostów. Takie kanapki można podać dodatkowo z ketchupem, lub innym sosem a najlepiej z jakąś surówką. Mogą one posłużyć za obiad lub konkretny podwieczorek czy kolację. Oto przepis:
ziemniaczane kanapki placki ziemniaczane z nadzieniem placki z gotowanych ziemniakow z szynka i serem krokiety ziemniaczane kotlety ziemniaczane z szynka i serem

Składniki:
ok. 250g ugotowanych ziemniaków
ok. 1szkl. mąki pszennej
1 jajko
sól
olej do smażenia
6 plastrów szynki konserwowej lub innej wędliny
ok. 12 plastrów sera żółtego
ziemniaczane kanapki placki ziemniaczane z nadzieniem placki z gotowanych ziemniakow z szynka i serem krokiety ziemniaczane kotlety ziemniaczane z szynka i serem


Sposób przygotowania:
Ugotowane i zimne ziemniaki zmieliłam w maszynce do mięsa. Do ziemniaków wbiłam jajko, wsypałam szczyptę soli i mąkę i zagniotłam jednolite elastyczne ciasto. Ciasto rozwałkowałam na grubość ok. 0,5cm i pokroiłam na równe kwadraty mniej więcej wielkości kromek chleba tostowego. Na jednym kwadracie układałam plaster sera, na to plaster szynki i ponownie plaster sera. Przykrywałam drugim plackiem ziemniaczanym i sklejałam brzegi formując kwadratowe placki.
Pozostałe skrawki ciasta po wycięciu kwadratów zagniotłam ponownie, rozwałkowałam i zrobiłam kolejne placki. W sumie wyszło mi 6 kanapek. Na patelni rozgrzałam olej i smażyłam na nim kilka minut kanapki z obu stron na złotobrązowy kolor. Podałam na gorąco z surówką z kiszonej kapusty i marchewki z olejem. Znajdziecie na nią przepis pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/surowka-z-kapusty-kiszonej-z-marchewka.html

SMACZNEGO!!!

ziemniaczane kanapki placki ziemniaczane z nadzieniem placki z gotowanych ziemniakow z szynka i serem krokiety ziemniaczane kotlety ziemniaczane z szynka i serem

ziemniaczane kanapki placki ziemniaczane z nadzieniem placki z gotowanych ziemniakow z szynka i serem krokiety ziemniaczane kotlety ziemniaczane z szynka i serem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz