czwartek, 25 stycznia 2018

Quesadilla z kurczakiem



quesadilla z kurczakiem tortilla z kurczakiem grillowana tortilla
Quesadilla z kurczakiem to bardzo szybkie i smaczne danie. Z resztą jak wszystkie potrawy z wykorzystaniem tortilli. Na moim blogu znajdziecie ich już sporo, bo bardzo je lubię. Tym razem postanowiłam zrobić quesadillę z pieczonym kurczakiem jako drugie danie po zupie. Ale taka quesadilla może też stanowić pyszną kolację lub przekąskę w ciągu dnia.
Można ją jest bezpośrednio po przygotowaniu na gorąco, ale również na zimno jest dobra. Będzie to na przykład fajny pomysł na drugie śniadanie do pracy, na przekąskę w trakcie podróży lub na piknik. Do quesadilli można włożyć tak naprawdę dowolne składniki, dodać ser który wszystko skleja i danie gotowe. Oto przepis:
quesadilla z kurczakiem tortilla z kurczakiem grillowana tortilla

Składniki:
2 placki tortilli pszennej lub innej ulubionej
1 filet z kurczaka
przyprawa gyros
kawałek kapusty pekińskiej
ok. 200g żółtego sera np. gouda
sos czosnkowy
sól, pieprz
quesadilla z kurczakiem tortilla z kurczakiem grillowana tortilla

Sposób przygotowania:
Filet z kurczaka obsypałam przyprawą gyros i upiekłam w całości w piekarniku. Po upieczeniu i przestudzeniu pokroiłam go na plastry grubości ok. 5mmm. Jeden placek tortilli ułożyłam na talerzu, posmarowałam go sosem czosnkowym. Ser żółty starłam na tarce na drobnych oczkach. Połowę sera rozłożyłam równo na posmarowanym sosem placku. Na ser rozłożyłam plastry kurczaka.
Posypałam Następnie położyłam warstwę pokrojonej drobno kapusty pekińskiej i przykryłam drugą warstwą startego sera. Posypałam to wszystko solą i pieprzem. Drugi placek tortilli posmarowałam również z jednej strony sosem czosnkowym i ułożyłam go posmarowaną stroną na ser. Placek docisnęłam rękami żeby tortilla się lepiej skleiła. Patelnię grillową rozgrzałam i przełożyłam na nią moją quesadillę. Smażyłam ją bez tłuszczu na małym ogniu z każdej strony aż odbiją się na tortilli paski z patelni a ser się rozpuści. Quesadillę jest trochę ciężko przewrócić, więc dobrze jest nakryć patelnię talerzem lub pokrywką i odwrócić tak aby quesadilla została na talerzu a potem delikatnie zsunąć quesadillę z powrotem na patelnię nie usmażoną stroną. Trzeba też uważać aby quesadilla się nie przypaliła. Po usmażeniu przełożyłam quesadillę na talerz i pokroiłam jak pizzę. Można ją dodatkowo podać polaną sosem czosnkowym lub innym ulubionym, chociaż dla mnie wystarczy ten sos który jest w środku.

Zapraszam też do zapoznania się z innymi przepisami na tortille dostępnymi na moim blogu np. tortille z sałatką gyros: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/tortille-z-saatka-gyros.html, pizza na spodzie z tortilli: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/pizza-na-spodzie-z-tortilli.html, grillowana tortilla pełnoziarnista z kurczakiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/grillowana-tortilla-penoziarnista-z.html i inne.

SMACZNEGO!!!

quesadilla z kurczakiem tortilla z kurczakiem grillowana tortilla

quesadilla z kurczakiem tortilla z kurczakiem grillowana tortilla

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz