środa, 31 stycznia 2018

Kurczak w sezamie

Kurczak w sezamie kurczak w sosie slodko ostrym kurczak z ryzem kurczak po chinsku kurczak marynowany w sosie sojowym

Dziś kolejne danie z kuchni orientalnej, trochę chińskiej, trochę japońskiej a trochę takiej po prostu mojej, czyli kurczak w sezamie w sosie słodko - ostrym z kiełkami fasoli mung i z z ryżem. Potrawę tą wymyśliłam w oparciu o to co udało mi się kupić w miejscowym sklepie podczas tygodnia azjatyckiego. Muszę przyznać, że wyszło całkiem ciekawe i fajne danie, trochę inne od tradycyjnego jedzenia przygotowywanego na co dzień.
Można by je było oczywiście ulepszyć jeszcze innymi oryginalnymi przyprawami azjatyckimi, np imbirem, trawą cytrynową, olejem sezamowym itd, ale takie przyprawy są ciężko dostępne i dość drogie przy tym, a mi chodzi o to żeby moje przepisy były na każda kieszeń i dla każdego. Oto przepis:
Kurczak w sezamie kurczak w sosie slodko ostrym kurczak z ryzem kurczak po chinsku kurczak marynowany w sosie sojowym

Składniki:
podwójna pierś z kurczaka
ok. 60g sezamu prażonego
ok. 3-4 łyżki bułki tartej
1 duże jajko
2 łyżki sosu sojowego do marynowania kurczaka
pieprz czarny mielony
3łyżki sosu sojowego do sosu
ok. 50ml ostrego sosu chili
3 łyżki ketchupu pikantnego
0,5 łyżki miodu
szczypta ostrej papryki w proszku
kilka kropel soku z limonki lub cytryny
1 czubata łyżeczka mąki ziemniaczanej
ok. 0,5szkl. wody
Kurczak w sezamie kurczak w sosie slodko ostrym kurczak z ryzem kurczak po chinsku kurczak marynowany w sosie sojowym

Sposób przygotowania:
Mięso z kurczaka umyłam, osuszyłam i pokroiłam w grubszą kostkę. Do mięsa wlałam 2 łyżki sosu sojowego. Dosypałam większą szczyptę pieprzu i dokładnie wymieszałam. Mięso odstawiłam na ok. 2 godziny do lodówki żeby się zamarynowało. Po tym czasie roztrzepałam w misce jajko. W drugiej miseczce wymieszałam bułkę tartą i sezam. Kurczaka wkładałam najpierw do jajka a potem do bułki z sezamem i panierowałam go.
Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i smażyłam na nim kurczaka. Usmażonego kurczaka wyłożyłam na talerz pokryty ręcznikiem papierowym. W osobnym garnku zrobiłam sos słodko - ostry do kurczaka. Wlałam do garnka wodę, ostry sos chili, pikantny ketchup, 3 łyżki sosu sojowego, miód, sok z cytryny i dobrze wszystko wymieszałam. Garnek ustawiłam na gazie i podgrzewałam sos aż zaczął bulgotać. Pogotowałam go kilka minut a następnie doprawiłam ostrą papryką. Na koniec zagęściłam sos mąką ziemniaczaną rozpuszczoną w odrobinie wody. Do gotowego sosu wrzuciłam usmażone kawałki kurczaka i wymieszałam. Kurczaka podałam z ugotowanym na sypko białym ryżem i sałatą w sosie jogurtowo - czosnkowym.

Zapraszam też do wypróbowania przepisu na polędwiczkę po chińsku (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/poledwiczka-po-chinsku.html), wieprzowinę po japońsku (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/wieprzowina-po-japonsku.html) oraz na chiński makaron z kurczakiem (tu przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/makaron-chinski-z-kurczakiem.html).
 
SMACZNEGO!!!

Kurczak w sezamie kurczak w sosie slodko ostrym kurczak z ryzem kurczak po chinsku kurczak marynowany w sosie sojowym
Kurczak w sezamie kurczak w sosie slodko ostrym kurczak z ryzem kurczak po chinsku kurczak marynowany w sosie sojowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz